ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הרה"ח ר' משה יעקב חנצ'ינסקי ז"ל

בהלוויה רבת משתתפים הובא אתמול למנוחות, בגיל 94, הרה"ח ר' משה יעקב חנצינסקי ז"ל, מהבולטים בנדיבי עולם התורה שהקים היכלי תורה רבים ברחבי ארץ הקודש

הרה"ח ר' משה יעקב חנצ'ינסקי ז"ל
ברוך דיין האמת

אתמול (ב) הובא למנוחות בירושלים, בהלוויה רבת משתתפים, הרה"ח ר' משה יעקב חנצינסקי ז"ל.

ר' משה יעקב ז"ל ניצל ממאורעות השואה יחד עם שני אחיו, עימם היגר לארה"ב, שם הקימו יחד מפעל טקסטיל מצליח.

לימים עלו שלושת האחים לארץ-הקודש וקבעו מושבם בירושלים.

האח ר' אברהם יהודה חנצ'ינסקי ז"ל נפטר ונותרו שני אחים, המנוח ז"ל ואחיו יבלחט"א ר' יצחק אריה, שלא נפרדו זה מזה ותמיד נראו יחדיו בכל מקום ואירוע. יחדיו גם הקימו היכלי תורה וחסד רבים.

הם הקימו את היכל בית החסידים של גור בשכונת רמות בירושלים, אשר מעליו הוקמה גם ישיבת חסידי גור, את היכל בית החסידים דגור חנצ'ינסקי באשדוד ומעליו אולם שמחות מפואר, את ישיבת חסידי גור באשדוד, הנושאת את שמם "יישיבת חנצ'ינסקי" ושוכנת בבניין מפואר שהוקם בתרומתם. כעת הולך ונבנה בניין נוסף, לצד ישיבת שפת אמת בירושלים, הנושא את השם "טירת חן" על שמם של נדיבי עם אלו.

גם קרנות צדקה וחסד הקים יחד עם אחיו יבלחט"א המעניקים הלוואות בדרך כבוד למחותנים בעת השאת ילדיהם, כמו גם צרכניות ודירות להשכרה שבנו להקלה על זוגות צעירים בשנים הראשונות שלאחר נישואיהם.

אתמול השיב את נשמתו לבוראה בבית החולים, כאשר אחיו כנפשו הרה"ח ר' יצחק אריה עומד לצידו בדמע וקורא את פסוקי היחוד והאמונה.

כאשר הגיע מסע ההלוויה לבנין ישיבת שפת אמת, השמיע דברי פרידה קצרים (עקב ראש חודש האסור בהספד) הגאון רבי שאול אלתר, ראש ישיבת שפת אמת, שהעלה על נס את הזכויות העצומות שמלוות את המנוח בהקמת היכלי תורה כה רבים ומעשי החסד והצדקה שעשה לרוב.

משם המשיך מסע ההלוויה לחלקת הקבר שרכש לעצמו במרומי הר הזיתים, כאשר מאות תלמידי הישיבות אותם הקים מלווים את מיטתו בהערכה והוקרה למי שהשכיל לקנות את עולמו בחייו במעשי הצדקה והחסד והחזקת התורה בהיקפים עצומים.

יהי זכרו ברוך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד