י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

בית דין לעניני בחירות

יו"ר ש"ס השר אלי ישי הגיע לביקור מפתיע בבית הגרי"ש אלישיב. העילה הרשמית: הצלחת ש"ס למנוע את הדחת הדיין הרב שרמן מבית הדין הגדול בעקבות פרשיית 'גיורי דרוקמן'

בית דין לעניני בחירות

"צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים", אין דרך אחרת להגדיר את ביקורו של יו"ר שס אלי ישי בביתו של הגרי"ש אלישיב. משמיים זימנו לישי חובב רבנים אשכנזים מושבע, פגישה עם הגרי"ש בזמן אסטרטגי. להזכירכם, שבועיים לבחירות. הליטף שמקבל היום השר אלי ישי מהבית ברחוב חנן, הוא יזכור עוד זמן רב. אל הביקור הוא הגיע נוטף חיוכים כחתן ביום חופתו, כשאליו מתלווה אריאל דרעי, המנהל את הקמפיין במגזר החרדי.

העילה הרשמית לביקור היא, נסיונות שנעשו מצד אנשי הציונות הדתית שביקשו להדיח את הרב שרמן מכהונתו בבי"ד.

תזכורת קצרה מהפרקים הקודמים: הסיפור החל כזכור בפרשיית 'גיורי דרוקמן'. באחד מן הגיורים שאישר הרב דרוקמן, התעוררה בעיה ובעקבות כך ביטל הרב שרמן, דיין בבית הדין הגדול את הגיור.

הרב דרוקמן שנחשב ממנהיגי הציבור הדתי לאומי ספג אש מהחוגים החרדיים. אך לא וויתר. הדתיים לאומים עשו ככל שביכולתם על מנת להדיח את הרב שרמן מבית הדין הגדול. הפרשייה הגיע לידיה של נציבת תלונות הציבור על השופטים, השופטת טובה שטרסברג כהן,והיא יצאה בחריפות נגד הרב שרמן, ואף המליצה להדיחו מתפקידו: "הדרך בה הלך הרב שרמן אינה ראויה והתבטאויותיו חורגות באופן קיצוני מאלו הראויות לדיין, המהלכים נוגדים כל הליך הוגן והם אינם עולים בקנה אחד עם עיקרי הצדק הטבעי, עם כללי האתיקה, ועם יסודות שיטתנו המשפטית ומקומם לא יכירם בבית דין בישראל".

לאחר הביקורת החריפה, אלה הצטרף גם שר המשפטים דניאל פרידמן זומנה היום (ד') בשעת צהריים, הוועדה למינוי דיינים על מנת לדון בהדחתו של הרב שרמן,

יחסי הכוחות בוועדה למינו דינים הביא את השר אלי ישי לפעולה מהירה. בפעילות נמרצת גרם לכך שמספר חברים מהוועדה לא יגיעו לדיון המדובר. ובעזרת נציגי ש"ס בוועדה הצליחו למנוע את הדחת שרמן.

הגרי"ש אלישיב שהתבטא לאחרונה מספר פעמים, בחיוב שיש לציבור החרדי להכיר טובה לרב שרמן על פעילותו למען טהרת עם ישראל, ראה את המשך כהונתו של שרמן בבית הדין כצו השעה. לאחר שהפעילו צלחה והרב שרמן לא הודח מתפקידו, מיהר השר אלי ישי למעונו של הגרי"ש, על מנת לדווח לו על התוצאות המשמחות.

חשיבות הביקור מצד השר ישי, אינה בתוכן שנאמר בה, אלא בעיקר בעצם קיומה. למרות ההתקפות על סיעת ש"ס, יוצא היום יו"ר ש"ס עם גלריית תמונות מכובדת מביתו של מנהיג הציבור האשכנזי. כמובן, שאם על הדרך נקטוף כמה קולות אשכנזיים, אומר השר ישי לעצמו, מה רע.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד