כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

עלות מערכת הבחירות: ‭2.5‬ מיליארד שקל

הבחירות יעלו לנו ביוקר: החל ביום השבתון, דרך הדפסת מיליוני הפתקים הקטנים שתשלשלו לקלפי ומימון המפלגות, וכלה בשכר השמן של חברי הכנסת שבקושי עובדים

עלות מערכת הבחירות: ‭2.5‬ מיליארד שקל


תהליך הבחירות צפוי לעלות למשק ולמערכת הפוליטית הרבה מאוד כסף. על-פי חישוב שביצע 'עסקים מעריב', עלות הבחירות מסתכמת בכ-‭2.5‬ מיליארד דולר.

לפי חישוב שערכה התאחדות התעשיינים, העלות הישירה הכוללת של יום השבתון ב-10 בפברואר נאמדת ב-‭1.4‬ מיליארד שקל, שהיא עלות תשלומי שכר לשכירים, כיוון שיום השבתון הוא יום חופש בתשלום. נוסף לסכום זה, יש גם להביא בחשבון כי שכיר שיעבוד כרגיל ביום השבתון יקבל תמורה עבור ‭100%‬ מהשכר או יום חופשה בתשלום, מה שמגדיל את ההוצאות של התעשייה בעוד כ-600 מיליון שקל.

התיבות הכחולות שאליהן תשלשלו את פתק המפלגה שבשבילה תצביעו לא נמצאות כדרך קבע בקלפיות - ויש מי שדואג להציבן שם. ועדת הבחירות של הכנסת היא הגוף האמון על איתור מבני ציבור שבהם יוצבו הקלפיות; על השינוע של תיבות ההצבעה אל מקום הקלפי; על הצבת השומרים במקום; על הדפסת הפתקים; על בדיקת "כשירותם‭;"‬ ועל כל שאר העניינים הלוגיסטיים הנוגעים לניהול יום הקלפיות. העלות: 209 מיליון שקל.

לקראת הבחירות קיבלה כל מפלגה מימון בסך ‭1.219‬ מיליון שקל עבור כל אחד מחברי הכנסת המכהנים. החישוב של מימון הבחירות לכל מפלגה נעשה לפי ממוצע בין מספר הח"כים בכנסת החדשה לבין מספר החברים בכנסת היוצאת. למרבית המפלגות אין מספיק כסף למימון מערכת הבחירות. למפלגת העבודה גירעון של 120 מיליון שקל, והליכוד בגירעון של כ-0 מיליון שקל. המפלגות מסתייעות במימון השוטף בסך 61 אלף שקל לחודש לכל ח"כ ובתרומות שיכולות להתקבל מיחידים.

כמו כן ישנן הוצאות על תשלום משכורות לח"כים שאינם עובדים מספר חודשים בגלל הבחירות, אך ממשיכים לקבל שכר.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד