כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

"המצב נהיה רק יותר גרוע" • וידאו

מנדי בלוי, מנהל 'אשל מפעלי רווחה - כולל חב"ד', מספר בראיון לאתר 'בחדרי חרדים', את הסיפור האמיתי של המצוקה הכלכלית בישראל, מנתח את דו"ח העוני ומספר על הרעבים ללחם

"המצב חמור". מנדי בלוי
"המצב חמור". מנדי בלוי

דו"ח העוני החצי-שנתי של 'המוסד לביטוח לאומי' שפורסם השבוע - לפיו יש בישראל 418 אלף משפחות עניות, שבהן 1.63 מיליון בני אדם, מתוכם 777,400 ילדים - לא ממש זיעזע את מנהיגי המדינה. הפוליטיקאים שיחררו הצהרות, כחלק ממסע הבחירות - והמשיכו לדרכם.

אבל בארגונים המפעילים בתי תמחוי, כמו גם חלוקת אוכל לבתי נזקקים - מתקשים להתעלם מתמונת המצב הקשה. שם מתמודדים עם המציאות הקשה מידי יום.




צילום ועריכה:אלי שקד


מנדי בלוי, מנהל ארגון 'אשל מפעלי רווחה - כולל חב"ד', מפעיל רשת של 13 בתי תמחוי בישראל, בהם מוגשת ארוחה מבושלת איכותית לרעבים, ללא כל תמורה, כמו גם את הפרויקט ייחודי: "ארוחות על גלגלים" – חלוקת כאלפיים ארוחות טריות ומזינות לקשישים גלמודים ונכים הרתוקים לביתם ואינם יכולים לדאוג לעצמם לארוחה מבושלת. במקביל מקבלות אלפי משפחות מצוקה סל-מזון עם כל מוצרי היסוד הנחוצים לכלכלת המשפחה, כאשר בערבי חג (לפני פסח ולפני חגי תשרי) מתוגברת הפעילות להיקף ארצי וסלי המזון מחולקים לעשרות אלפי משפחות, ב-50 ערים ורשויות מקומיות ברחבי הארץ.

בראיון לאתר 'בחדרי חרדים' הוא מספר את הסיפור האמיתי של המצוקה הכלכלית בישראל, מנתח את הנתונים הלא מדוייקים של דו"ח העוני ומספר על רעבים ללחם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד