י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מהפכה בקופ"ח 'מאוחדת': טיפולי שיניים חינם לילדים עד גיל 12

מנכ"ל 'מאוחדת', במסיבת עיתונאים מיוחדת: ההטבות בטיפולי השיניים לכלל תושבי ישראל - המבוטחים החרדיים, בעלי המשפחות, ייהנו במיוחד

מאוחדת
מאוחדת




קופת חולים 'מאוחדת' הכריזה על מהלך ייחודי וחסר תקדים, במסגרתו זכאים ילדים מבוטחי "מאוחדת שיא", הביטוח המושלם של מאוחדת, להטבה מיוחדת ובלעדית: טיפולי שיניים חינם עד גיל 12.

ראשי קופת חולים 'מאוחדת' כינסו מפגש עם נציגי התקשורת החרדית, והכריזו על ההטבה המיוחדת הניתנת למבוטחי "מאוחדת שיא", הקופה היחידה המעניקה הטבה משמעותית זו למבוטחיה. במפגש שנוהל ע"י משה מאירי מנהל אגף השיווק הפרסום ומנהל קובץ החברים, השתתפו הרב ירחמיאל בויאר יו"ר הנהלת קופת חולים מאוחדת, מר שמואל מועלם מנכ"ל הקופה, ד"ר עוזי סמני, מנהל אגף הביטוחים במאוחדת וד"ר יצחק ליבנה, אחראי תחום רפואת שיניים במאוחדת.

מנכ"ל מאוחדת מר שמואל מועלם, אמר, ש"בגילאי 6-12 צורכים הילדים את המספר הרב ביותר של טיפולי שיניים. להציע טיפול שיניים מגיל 0 עד גיל 6 כפי שאחרים מציעים – זו הצעה לא רלוונטית. איזה טיפולי שיניים צורכים ילדים מגיל 0 עד גיל 6"? מר מועלם גילה כי, מחקרים שערכה הקופה העלו, כי עיקר טיפולי השיניים אצל ילדים הם מגיל 6 עד גיל 12. "מאוחדת הינה הקופה היחידה שדאגה להרחיב את מסגרת הגילאים ולהעניק טיפולי שיניים חינם לא רק לבני ה 0-6, אלא גם לגילאי 6-12. זהו הגיל שיש בו את ההוצאה הכספית העיקרית למשפחה בגין טיפולי שיניים, שהינם חיוניים להתפתחותם העתידית של ילדינו".

מועלם אמר עוד, שמאוחדת בחרה בקבוצה גילאית זו, משום שזוהי תקופה משמעותית וגורלית בהתפתחות ובהיווצרות מבנה השיניים הקבוע. מחקרים מצביעים על כך שטיפולים ושמירה על בריאות השן בטווח השנים הללו, מקטינים בצורה משמעותית את תחלואת השן, ואת הצורך בטיפולים נוספים עד גיל 18. "אנו מאמינים כי נכון ויעיל להשקיע במניעה ובטיפול בשלבים המוקדמים ובגילאים הצעירים שביכולתם למנוע בעיות וטיפולים מורכבים יותר בבגרות".

הרב ירחמיאל בויאר – יוצילום: הרב ירחמיאל בויאר – יו
הרב ירחמיאל בויאר – יו''ר הנהלת 'מאוחדת'

הרב ירחמיאל בויאר אמר, כי במסגרת ההחלטה על הרחבת טיפולי שיניים חינם עד גיל 12 ביקשה מאוחדת לתת מענה לצרכים המעשיים של המבוטחים – בכלל, והציבור החרדי בפרט. הרב בויאר עמד בדבריו על חיוניות ההצטרפות לביטוחים המשלימים של מאוחדת, במיוחד "מאוחדת שיא", שבמסגרתו ניתנת אף ההטבה של טיפולי שיניים חינם עד לגיל 12. "ביטוח שיא מעניק כיסוי ביטוחי לרשימה ארוכה של טיפולים, ניתוחים וטכנולוגיות רפואיות, בארץ ובחו"ל. "אם הציבור החרדי היה מודע לחשיבות הביטוחים המשלימים לא היו רבים כל-כך נזקקים למגביות ולתרומות כאשר הם נזקקים ל"ע לטיפול רפואי שאינו כלול בסל הבריאות הממלכתי". הרב בויאר קרא לציבור החרדי ולכל בעל משפחה לגלות אחריות כלפי בני משפחתו ולהצטרף לביטוחים המשלימים "מאוחדת עדיף" ו"מאוחדת שיא". "ההצטרפות הוא הביטוי המעשי לחובת ההשתדלות ולגילוי אחריות ואיכפתיות לבריאות המשפחה".

ד"ר עוזי סמני מנהל אגף ביטוחים משלימים במאוחדת ציין כי, שמירה על בריאות הפה והשיניים חייבת להיות יעד לאומי אך לא כך הוא. טיפולי השיניים מהווים את ההוצאה הגדולה ביותר של משפחה בסעיף הבריאות. הדבר משמעותי במיוחד במשפחות ברוכות ילדים. בשנת 2006 - 28% מההוצאה המשפחתית על שירותי בריאות הייתה עבור רפואת שיניים, יותר מאשר ההוצאה עבור ביטוחים משלימים או תרופות. למרות הנחיצות בהכנסת טיפולי השיניים לסל הבריאות, הרי שבפועל צעד זה לא בוצע ואינו נראה באופק , בודאי שלא בעת זו ולנוכח המצב הכלכלי המתהווה. ישראל היא גם המדינה היחידה מבין אלו בהן קיים חוק ביטוח בריאות ממלכתי, שלא הכלילה בסל חלק מטיפולי השיניים.

ד"ר סמני הדגיש כי על רקע נתונים אלו, החליטה קופת חולים מאוחדת להכליל טיפולי שיניים חינם לילדים עד גיל 12 במסגרת "מאוחדת שיא". הטיפולים הניתנים חינם כוללים: בדיקה שנתית, סתימות, טיפולי שורש, קיטוע וכיפוי מוך, עקירות, טיפולי שורש, כתרים טרומיים, צילומי שיניים במרפאה וטיפולי שיננית. הטיפולים ניתנים ב-38 מרפאות השיניים של מאוחדת הפרוסות בכל הארץ, כולל בריכוזים החרדיים.

בתשובה לשאלה אמר ד"ר סמני, כי מבוטחים המתגוררים במרחק של למעלה מ-30 ק"מ ממרפאת השיניים של הקופה יהיו זכאים להחזר שלא יעלה על 700 ₪ לשנה בגין טיפולי שיניים הכלולים ברשימה אשר בוצעו במרפאה פרטית באישור מראש. עוד אמר, כי מבוטחי הקופות האחרות בביטוחים המשלימים שיחליטו לעבור למאוחדת זכאים להצטרף מיידית וליהנות מההטבה בכפוף לתקנון "מאוחדת שיא".

ד"ר יצחק ליבנה, אחראי תחום רפואת שיניים במאוחדת הטעים, כי אין ספק שההטבה המוצעת במסגרת "מאוחדת שיא" מותאמת במיוחד למבוטח החרדי. "מחקרים שעשינו גילו, כי ההזדקקות לטיפולי שיניים לילדים בציבור החרדי גבוהה פי 8 מאשר זו הקיימת בציבור הכללי. אנו רואים זאת למעשה גם במרפאות שלנו הפועלות בריכוזים החרדיים". ד"ר ליבנה שיבח את המודעות של ההורים החרדיים לצרכי טיפולי השיניים של הילדים. "ההורים עושים הכל כדי שהילדים יקבלו את טיפולי השיניים הראויים".


מימין לשמאל: הרב ירחמיאל בויאר - יו"ר הנהלת מאוחדת, מר שמואל מועלם - מנכ"ל מאוחדת, מר משה מאירי - מנהל אגף פרסום ושיווק, ד"ר יצחק ליבנה - אחראי תחום רפואת שיניים

לפרטים מלאים לחצו כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד