י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הגראי"ל שטיינמן: "מה שהגרי"ש יחליט"

'הסיעה המרכזית' מרכזת מאמצים נגד הקמת העמותה החדשה של ה'חינוך העצמאי'. הגראי"ל שטיינמן הודיע: "הגרי"ש אלישיב יחליט לבד". הגרי"ש מוביל לפשרה, ובגור נערכים לכל האופציות • פרסום ראשון

האדמו"ר מגור והגראי"ל שטיינמן
האדמו"ר מגור והגראי"ל שטיינמן

הסאגה המבישה על השליטה ב'חינוך העצמאי', עדיין לא נגמרת. אולי היינו אומרים, הולכת וגוברת. לבעלי הזיכרון הקצר, הנה תקציר הפרקים הקודמים: לפני מספר חודשים גילו בחסידות גור כי מאחורי גבם נרקם שיתוף פעולה בין אנשי 'שלומי אמונים' לאנשי 'דגל התורה', כשהמטרה הסופית: להוציא את חסידות גור מהשליטה ב'חינוך העצמאי'.

על רקע מהלכים אלה, לא הצביעו חסידי גור עבור מאיר פרוש בבחירות המקומיות שהתקיימו בירושלים בחודש חשוון - והקרע הלך והעמיק.

העמותה החדשה, אותה ביקש מאיר פרוש להקים הגיעה אל קו הגמר אצל רשם העמותות, שביקש ממגישי העמותה להמציא לידיו מסמכים שונים שיורו על שליטתם ב'חינוך העצמאי', והיכולת שלהם להגיש, בשם החינוך העצמאי, בקשה לפתיחת עמותה חדשה.

אנשי העמותה החדשה החלו בהשגת המסמכים. בראש רשימת דרישות הרשם עמדה הדרישה להביא חתימות מכל גדולי הדור, אף כאלה שאינם חברים במועצת גדולי התורה. מוטל'ה קרליץ, ממקימי העמותה, שאמור היה להתמנות למנכ"ל ה'חינוך העצמאי' החדש, החל בהחתמת גדולי הרבנים הליטאיים ואף הצליח להחתים חלק לא מבוטל מהרשימה הנדרשת.

הדרישה הראשונית של הרשם הייתה שכל המסמכים יושגו בתוך עשרה ימים, אך נעתר לתת ארכה קצרה לבקשת שני הצדדים. בזמן הזה נעשו בחסידות גור מאמצים עילאיים למנוע את רוע הגזירה, ולהביא לפשרה שתוריד את שני הצדדים מהעץ הגבוה עליו טיפסו.

כפי שפרסמנו באתר 'בחדרי חרדים', נשלח הרב יצחק גולדקנופף לביתו של הגרי"ש אלישיב על מנת להציע הצעת פשרה. לאחר הפגישה אצל הגרי"ש אלישיב המשיך הרב יצחק גולדקנופף את הסבב בבית גדולי ישראל. ביום ה' האחרון קיבל גולדקנופף מסר ברור מהגראי"ל שטיינמן: "מה שהגרי"ש אלישיב יגיד - מקובל עלי. תפנה אליו".

דברי הגראי"ל, שהיה ממובילי הקמת העמותה החדשה, הם נוק-אאוט למקימי העמותה החדשה.

כעת הגרי"ש אלישיב יכריע האם להתעלם מבקשת חסידי גור, ולאפשר את הקמת העמותה החדשה בלעדיהם או להגיע לפשרה שתסיים את אחת הפרשיות המבישות בציבור החרדי בשנים האחרונות. לפי שעה, פתח הגרי"ש במהלכים המובילים לפשרה. ההחלטה הסופית תתקבל בימים הקרובים. משעמם, בטוח לא יהיה.

בד בבד, בחסידות גור נערכים לכל החלטה. ביום א' בלילה ישבו בכירים בחסידות גור והכינו את צו המניעה שיוגש לבית המשפט, באם לא תתקבל הצעת הפשרה. צו המניעה כולל 2 סעיפים, שלטענת חסידי גור הכרחיים לצורך הקמת העמותה החדשה: 1. אנשי העמותה החדשה מצוידים ביפוי כח מגדולי ישראל. לטענת 'הסיעה המרכזית', יפוי כח אינו מספיק, ויש צורך בהתכנסות פיזית. 2. בדרישות המבקר נכתב שצריך גם את אישורו של האדמו"ר מגור, ואילו מקימי העמותה החדשה כלל לא פנו אליו.

על בסיס זה מכינים בגור את הצו מניעה שיוגש לכל המאוחר ביום רביעי הקרוב. יצויין, כי התאריך האחרון של מבקר המדינה להגשת המסמכים הוא יום ה' הקרוב. אין להוציא מכלל אפשרות שהכנת הצו מניעה, היא אך ורק בכדי ליצור מסך עשן, בעוד בגור יודעים כי הגרי"ש אלישיב לא ייתן את ידו לפילוג בזמן כזה.

ואולי האחדות הכל-כך נחוצה, כבר נמצאת ממש בפתח דלתנו. אולי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד