י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

נס גדול בתינוק קטן

נס רפואי בפגייה במרכז הרפואי 'מעייני הישועה': הרופאים ביצעו ניתוח חירום בפגייה עקב דמם בחלל הבטן; התינוקת ניצלה. ד"ר אירית תבורי: "הצוות פעל תוך רגעים, לא היה זמן לרדת לחדר ניתוח"

מחלקת פגים בבית החולים 'מעיני הישועה'
מחלקת פגים בבית החולים 'מעיני הישועה'

"זה היה פשוט נס משמיים. הפגית שנולדה במשקל 620 גרם גילתה סימני מצוקה. רופא בפגייה הבחין שבטנה תפוחה. חשבנו שמדובר בתהליך דלקתי של המעי, די אופייני לפגים והחלטנו להחדיר צינורית ניקוז. כשהרופא ערך דיקור פרץ דם. היה ברור שהפגית סובלת מדמם בחלל הבטן וכי היא בסכנת חיים מיידית. בתוך רגעים ספורים החלטנו לבצע ניתוח חירום בפגייה. לא היה לנו זמן לרדת לחדר הניתוח. צוות חדר ניתוח עלה בתוך שניות.

תוך כדי כך קיבלנו תוצאות המוגלובין. הרופאים החווירו. רמת המוגלובין הייתה כל כך נמוכה. נתנו במהירות מנות דם והכירורג ערך את הניתוח על מיטתה הקטנה של הפגית. הניתוח הצליח והתינוקת שרדה. ב"ה – כך סיפרה מנהלת היחידה לטיפול בפג במרכז הרפואי 'מעיני הישועה', ד"ר אירית תבורי על הדרמה שהתחוללה ביחידת הפגים של המרכז הרפואי.

המדובר בפגית שאחותה התאומה לא שרדה בשל חוסר בשלות ריאתית ועקב זיהום מולד. התאומה שחייה ניצלו השבוע התפתחה יפה עד שלפתע הבחינו הרופאים, כאמור, בבטנה הנפוחה. "בדרך כלל עפ"י נתונים ארציים של משרד הבריאות, פגים הנולדים מוקדם מאוד ובמשקל נמוך מ 750 ג"ר אחוזי ההישרדות שלהם אינם גבוהים. ומדובר ב 76% אחוזי תמותה לצערנו. על כך יש להוסיף את המקרה של הפגית הזו שסבלה מדמם בחלל הבטן שנוצר מקרע של המעי.

זה פשוט נס משמיים – אומרת ד"ר תבורי שעבדה בביה"ח וולפסון שברה שיא עולמי שעה שביצעה החייאה בפגית שמשקלה 300 גר' שנשארה בחיים ומתפקדת כילדה רגילה לכל דבר אמרה כי "המרכז הרפואי מעיני הישועה שחרט על דיגלו מצוינות ומקצועיות מצליח באמצעות המכשור המתקדם והטיפול הרפואי והסיעודי המקצועי לטפל בפגים בשבועות מוקדמים ובמשקלים מאד נמוכים תוך גיבוי מלא של הנהלת ביה"ח המשקיעה אמצעים כספיים רבים לפיתוח וקידום המחלקה".

המנהל הרפואי של 'מעיני הישועה', פרופ' רביד אמר כי "המרכז הרפואי מעיני הישועה אינו חוסך מאומה שעה שצריך להעניק חיים או להאריך ימים" וכי "זה המוטו המנחה אותנו כל הימים. השקענו משאבים רבים במחלקה זו על מנת לתת את השרות המתקדם והמקצועי ביותר".



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד