י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הוועדה מסרבת, יד שרה מאשרת

ארגון 'יד שרה' יסיע ביום הבחירות נכים ומגבולים לקלפיות, ללא כל תשלום מהמדינה. במכתב שנשלח לוועדת הבחירות ביקש הארגון לקבל סיוע - אך נענה בשלילה

יפנים תורמים כיסאות גלגלים ל'יד שרה'. צילום ארכיון
יפנים תורמים כיסאות גלגלים ל'יד שרה'. צילום ארכיון


ארגון 'יד שרה' יסיע ביום הבחירות נכים שאין באפשרותם להגיע לקלפיות בכוחות עצמם. השירות יינתן חינם והוא מיועד לאנשים המרותקים לכיסאות גלגלים. נכים המבקשים להסתייע בשירות ה'נכוניות' יכולים להזמין נסיעה בטל': 1-700-501-800.

על אף שמדינת ישראל מממנת נסיעות בתחבורה ציבורית לאנשים בריאים, ועדת הבחירות המרכזית מסרבת להשתתף בעלויות הסעה לנכים.

יד שרה פנתה לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה לסבסד את עלויות ה'נכוניות' ליום הבחירות, אך נענתה בשלילה. במכתב ליד שרה משיב אלכס פרבר, ראש אגף ההיסעים, כי "ועדת הבחירות תכננה את עבודתה ותקציבה בהתאם להוראות החוק ואין בידה אפשרות לפעול אחרת". החוק מתייחס להסעות "בקווי תחבורה ציבורית מוכרים" ו'נכוניות' יד שרה אינה כזו. זאת, על אף שיד שרה היא עמותה רשומה ומפעילה את שרות ההסעות הגדול ביותר בארץ עבור נכים. ועדת הבחירות המרכזית לא השיבה במכתבה איך אמורים הנכים להגיע לקלפיות. זאת, בהעדר תחבורה ציבורית מסודרת לכל הקלפיות. כאמור, על אף הסירוב של הוועדה, תסיע יד שרה ללא תשלום אנשים בכיסאות גלגלים שאין באפשרותם להגיע לקלפיות בכוחות עצמם.

ליד שרה 39 'נכוניות' ברחבי הארץ שהסיעו 130,000 איש בשנת 2008. "מטרת יד שרה בכל ימות השנה היא לאפשר לאנשים עם קשיים תפקודיים להמשיך ולחיות בבית, וליטול חלק פעיל בחיי הקהילה. אנחנו שמחים שנוכל לאפשר גם לנכים לממש את זכותם הדמוקרטית ולהצביע על העתיד שלהם", אומר משה כהן, מנהל אגף הרכב ביד שרה.

המכתב של וועדת הבחירות ליד שרהצילום: המכתב של וועדת הבחירות ליד שרה
המכתב של וועדת הבחירות ליד שרה


"המדינה דואגת להסעות לאנשים בריאים, אך מזניחה ומתעלמת דווקא מהציבור הסובל מקשיי ניידות. חבל שהמדינה רק דואגת לקלפיות נגישות לנכים, אך לא דואגת שכל הנכים יוכלו להגיע לקלפיות. כמו שמסבסדים אוטובוסים ורכבות, ניתן היה, לפחות ביום הבחירות, לממן את ההסעה לנכים. אנחנו לא תלויים בועדת הבחירות המרכזית ונממן את ההסעות ביום הבחירות כמו שאנו מממנים את יד שרה בכל ימות השנה - בעזרת תרומות של אנשים טובים", מוסיף כהן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד