כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בג"ץ חייב את סרט ויז'ניץ במיליוני שקלים

שופטי בג"צ דחו את ערעורם של משתכני קהילת רמת ויזניץ בחיפה, אשר ערערו כנגד חיובם על-ידי מס ההכנסה בתשלום מס שבח ומס רכישה. 'התעלול המשפטי' לא הועיל • פרסום ראשון

חייב לשלם. בג"צ
חייב לשלם. בג"צ

בג"ץ דחה את ערעורם של משתכני קהילת רמת ויזניץ בחיפה, אשר ערערו כנגד חיובם על-ידי מס ההכנסה בתשלום מס שבח ומס רכישה.

ראשית הפרשה לפני יותר מ-20 שנה, כאשר בשנת 1988 רכשו עמותות 'ועד קהילת רמת ויז'ניץ' ועמותת 'יחל ישראל' קרקעות מעיריית חיפה, בכדי לבנות דירות, עבור זוגות צעירים. כדי לא לשלם מיסים, מכרו העמותות לרוכשים המשתכנים קרקע בלבד, ואילו שירותי הבנייה הוזמנו על ידם באופן נפרד, ועל כן טענו העמותות והרוכשים כי הם אינם חייבים לשלם מיסי מכירה ורכישה, שכן לא רכשו "דירות" אלא רק קרקעות, ואת שירותי הבניה הזמינו "בנפרד".

תעלול משפטי זה היה נפוץ בזמנו, כאשר עמותות שונות, ביניהן עמותות שפעלו ברמת שלמה, בנו דירות, וכדי להשתחרר מתשלום מסים שונים, מכרו לרוכשים קרקעות בלבד, בעוד את בניית הדירות ביצעו הרוכשים "בעצמם", באמצעות העמותה.

את מכירת הדירות וההסכם עם הקבלן ניהלו העסקנים יוסף שכטר, זלמן שכטר ויהודה מרמורשטיין, כאשר הרוכשים טוענים כי העסקנים הם שלוחים שלהם רק לצורך בניית הדירות, כאשר את הקרקע הם רכשו מהעמותה. מנגד שלטונות המס לא התרשמו מטענה זו, וטענו כי כל אחד מהמשתכנים רכש מהמוכרות בעצם דירת מגורים "על הנייר", וכל מכירת הדירות בצורה של מכירת קרקע היא בעצם "פיקציה", וכי העסקנים הם בעצם שלוחי העמותות.

כאמור, הערב החליט בג"ץ, בהרכב של השופטים פרוקצ'ה, רובינשטיין וגרוניס, לדחותו את ערעור העמותות והרוכשים, וחייבו אותם בתשלום מיסי מכירה ורכישה, ומס שבח. כמו-כן חייבו את המערערים בשכר טרחת עורך דין בסך 35,000 ש"ח.

קישורים:
קישור לפסק הדין
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד