י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

"יצאנו לחפש אצל ישי אתונות ומצאנו מלוכה"

אנשי מפלגת 'טוב' נפגשו עם יו"ר ש"ס, אלי ישי. ישראל פכטר, יו"ר סיעת 'טוב' בביתר, ל'בחדרי חרדים': "אנחנו חושבים שהציבור שלנו מספיק אינטלגנטי בכדי להבין מי יעזור לו"

ישראל פכטר עם אביו, רב העיר מטולה
ישראל פכטר עם אביו, רב העיר מטולה

יש שקוראים להם 'המורדים', 'הילדים הרעים' של הציבור החרדי, הלא הם בוחרי מפלגת 'טוב'. אותם אנשים שהכו בבחירות המוניציפאליות את כל התחזיות, והכניסו נציגים בשתי ערים.

אמש (ד') התקיימה פגישה בין קברניטי מפלגת 'טוב' לבין יו"ר ש"ס, אלי ישי. התקשרנו לישראל פכטר יו"ר מפלגת 'טוב' בעיר ביתר בכדי לשאול מהי עמדת המפלגה, לקראת הבחירות שיתקיימו ביום שלישי הקרוב.

• נפגשתם אתמול עם אלי ישי. על מה דיברתם?

"השיחה הייתה באופן כללי, כיצד ניתן לקדם את הדברים שמפריעים לנו, ואיך ניתן לפתור את הבעיות איתן אנחנו מתמודדים. אבל, יצאנו לחפש אתונות ומצאנו מלוכה. פגשנו באדם שדיבר כמנהיג ציבור, ולאו דווקא כמנהיג פוליטי. נושא הבחירות הכלליות עלה על השולחן, והדבר היחיד שהוא ביקש שנדרבן את הציבור ללכת להצביע למפלגה חרדית, לא משנה איזו".

• תנועת 'טוב' מוציאה נייר עמדה רשמי לקראת הבחירות?

"צריך להבין שתנועת 'טוב' היא תנועה שבאה לדאוג לצרכים הפנימיים בתוך הציבור החרדי, ויש הרבה כאלה. הבחירות הכלליות הם בכדי להוכיח את קולו של הציבור מול הקול החילוני. אנחנו נמצאים בפני סכנות קיומיות. לביבי אני לא מאמין בכלל, ולצערי, לליברמן אני מאמין. לכן אנחנו כמפלגה לא אומרים למי להצביע. אנחנו כן מבקשים מהציבור להצביע למפלגה חרדית. את הטענות יש לשמור לזמן אחר. לי באופן אישי יש המון תלונות על העסקונה, אבל צריך לעשות הכל לשמור הכל בתוך הבית החרדי (כפרפראזה לבית היהודי)".

• אתם לא ממליצים על כלום? מי ידאג יותר לאינטרסים שלכם?

"אנחנו לא ממליצים. כל אחד צריך לפעול על פי רצונו ועל פי ההנהגה של הציבור אליו הוא משתייך. למי שיש חשבון עם עסקונה של מפלגה מסוימת שיצביע למפלגה אחרת, אבל שישאיר את הקול בתוך המגזר החרדי".

• מה אתה באופן אישי תצביע?

"בשביל זה יש קלפי סגורה".

• עם מפלגת 'יהדות התורה' לא ישבתם?

"לפני מספר חודשים ישבנו עם הרב אברהם רביץ ז"ל, היתה לנו שיחה ארוכה ומאוד חיובית. עם ההנהגה הנוכחית אין לנו שום דיבור. מעולם לא פנו אלינו".

• מה לדעתך יצביעו אנשי מפלגת 'טוב'?

"אני חושב שהם אנשים אינטליגנטים, שיודעים יותר טוב מכולם, איזו מפלגה תדאג הכי טוב לאינטרסים שלהם".

• יש לכם רבנים? מה הם אומרים?

"לא שאלנו את הרבנים שלנו. זאת מכיוון, שאנחנו מתייעצים עם רבנים מכל המגזרים, וכל רב מורה להצביע למפלגה המגזרית אליה הוא משתייך. אנחנו כמפלגה מוניציפאלית לא צריכים לשאול את השאלה הזו. אבל המסר שלנו לציבור הוא: לכו להצביע למפלגה חרדית".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד