י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

דו"ח קובע: מגיפת הסרטן מתפשטת

בישראל, לעומת זאת, דווקא נרשמת ירידה בהתפשטות הסרטן: ירידה של 10 אחוז בשיעור חולי הסרטן בארץ בשנים האחרונות. ניתן למנוע כשליש ממקרי הסרטן באמצעות תזונה מתאימה, פעילות גופנית סדירה ומניעת השמנה

השמנת יתר קשורה לסרטן
השמנת יתר קשורה לסרטן

דו"ח חדש חושף את העלייה בממדי מחלת הסרטן בעולם. הדו"ח, המופץ על-ידי ארגון הסרטן הבינלאומי, מפרט כי מדי שנה מתים ברחבי העולם שבעה מיליון בני אדם ממחלת הסרטן, ו-11 מיליון מאובחנים עם גידולים סרטניים בשלבי מחלה שונים.

לפי תחזיות הארגון, מספר החולים צפוי לזנק לקראת שנת 2020, בה צפויים להיות מאובחנים מדי שנה 15 מיליון חולי סרטן חדשים, וכ-12 מיליון ימותו כתוצאה מהמחלה.

בישראל, עם זאת, קיימת דווקא קיימת מגמה הפוכה: דו"ח של משרד הבריאות שהתפרסם לאחרונה הצביע על ירידה של 10 אחוז בשיעור חולי הסרטן בארץ בשנים האחרונות, וקבע כי משנת 2000 ועד סוף שנת 2006 חלה ירידה של 13 אחוז בשכיחות הסרטן בנשים, וירידה של שבעה אחוז בשכיחות בקרב גברים. כמו כן, להערכת משרד הבריאות, 1,250 חולי סרטן חדשים בישראל מדי שנה לוקים במחלה בגלל זיהומים סביבתיים למיניהם.

להערכת אנשי הקרן העולמית לחקר הסרטן, ניתן למנוע כשליש ממקרי הסרטן בכל שנה על-ידי תזונה מתאימה, פעילות גופנית סדירה ומניעת השמנה. טענה זו מדאיגה במיוחד לאור העובדה שאחד מכל 10 ילדים ברחבי העולם מאובחן כיום עם עודף משקל או השמנת יתר, לפי נתוני ארגון הבריאות העולמי.

בישראל הנתונים אפילו גבוהים יותר: מחקר שבוצע לאחרונה במרכז הרפואי סורוקה מראה כי אחד מכל שלושה ילדים סובל מעודף משקל או מהשמנה.

לפי הדו"ח, השמנת יתר קשורה ל-39 אחוז ממקרי סרטן הרחם, 25 אחוז ממקרי סרטן הכליה, 11 אחוז ממקרי סרטן המעי הגס ו-9 אחוז ממקרי סרטן השד. כל תוספת של חמש נקודות במדד ההשמנה (ממד המושג כאשר המשקל בקילוגרמים מחולק בריבוע הגובה במטרים) מכפילה את הסיכון לסרטן הכליה ומגדילה ב-52 אחוז את הסיכון לסרטן הרחם.

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד