כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024

אויבי איש אנשי ביתו • חשיפה

לקראת הישורת האחרונה של מערכת הבחירות נחשפים גורמים בתוך 'יהדות התורה' התוקעים מקלות בגלגלי המפלגה. בכירים שלחו אימילים עם סיסמאות נגד המפלגה, וחלקם מממנים מודעות נגד ליצמן

המייל שנשלח על ידי בכיר ב'אגודת ישראל' במודיעין עלית
המייל שנשלח על ידי בכיר ב'אגודת ישראל' במודיעין עלית

הכתבים כבר דרוכים, מטות יום הבחירות כבר החלו בעבודה, ונראה שחוץ מלהתפלל, למפלגות לא נותר הרבה מה לעשות. אך בציבור החרדי, גם ברגע האחרון, יש שמנסים לתקוע מקלות בגלגלי המפלגה, גלגלים מקרטעים, שהוכשרו לנסיעה במאמץ רב בימים האחרונים.

זה לא סוד שלא כולם בציבור החרדי יזילו דמעה באם 'יהדות התורה' תאבד מכוחה. זה לא סוד שישנם רבים הבטוחים כי אם המפלגה תספוג מפלה, הדבר עשוי להביא לחשבון נפש על מה שנעשה בירושלים לח"כ מאיר פרוש על ידי אנשי גור. זה גם לא סוד גדול שהאחדות נכפתה על הגורמים השונים ביהדות התורה בכלל ובאגודת ישראל בפרט, שצועדת לקלפי שברירית מתמיד.

אבל השאלה הגדולה היא, מה קורה בשטח? איך פועלים המטות האזוריות והשכונתיות בערים השונות, בהם יושבים 'בצוותא' אנשי ויזניץ' (מקום 5) עם אנשי בעלז (6), אנשי שלומי אמונים עם אנשי גור - כולם ביחד וכל אחד בחוד.

אם בעבר היריבות הייתה בין דגל ואגודה, הרי שכיום העוינות הגלויה היא בתוך אגו"י. ומסתבר שזה מפריע, לפחות בכמה מקומות, לעבודה משותפת.

דוגמא חיה קיבל במוצאי שבת, המנכ"ל הדומיננטי של אגו"י, חנוך זייברט. במכתב מיוחד, המתפרסם כאן לראשונה, מגולל מי שמנהל את המטה החסידי בברכפלד, חסיד ויזניץ', את 'מסכת ההתנכלויות' להם זוכים פעיליו במטה "מצד אנשים שונים בקהילתנו..." כשאין קושי אמיתי לזהות את מי הוא מאשים במכתבו.

המכתב מדווח על קריעת שלטי ג', על גניבת רשימת, על תגרות בין פלגי המטה החסידי בשכונה השלווה בעיר, על פרישת חברים מהמטה, ועל חוסר אונים שהוא חש מול התוצאות הקשות. בהמשך מואשם אחד מאנשי הקהילות בעיר בשליחת מייל נגד המפלגה, שגם הוא מתפרסם כאן לראשונה.

בעל המייל המצוין כמי ששלח את החומר נגד 'יהדות התורה', ונחשב כאחד מפעיליה הבולטים של 'אגודת ישראל' במודיעין עלית אומר ל'בחדרי חרדים': "ערכתי בדיקה אצלי במשרד, וזה לא נשלח מהמשרד שלי, אולי משהו פתח מייל על שמי".

המכתב שנשלח לזיברט על ההתנכלויות לקמפייןצילום: המכתב שנשלח לזיברט על ההתנכלויות לקמפיין
המכתב שנשלח לזיברט על ההתנכלויות לקמפיין

וכאילו לא די בכך, לאתר 'בחדרי חרדים' הגיע טלפון ממדביק מודעות בעיר אלעד, וסיפורו בפיו: "ביום שישי, כשעה לפני שבת, קיבלתי טלפון המבקש ממני להדביק מודעות נגד ליצמן. כששאלתי מי המשלם נקבו בשם של יהודי בכיר מאוד ב'אגודת ישראל'. כמובן שסירבתי להצעה". המידע שנבדק ואומת על-ידי אתר 'בחדרי חרדים', באמצעות עדויות חד-משמעויות של מפיצי המודעות, נתקל בהכחשה גורפת מצד אותו בכיר.

בתגובה ל'בחדרי חרדים', הוא אומר: "אני עובד חזק למען הצלחת המפלגה. יש אנשים שרוצים להשחיר את פני. אין לי כל קשר להדבקת המודעות. אני מוכן להיבדק במכונת אמת על חשבוני ולהוכיח את זה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד