י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

4 הערות בשולי הבחירות

במקום להשקיע מיליונים בשלטי פרסום על אלפי אוטובוסים עם המון מסרים, תשקיעו במאות אוטובוסים עם מסר אפקטיבי • שי הורוויץ מציג בטורו 'מחוץ לקופסא' הערות לקמפיינרים של ש"ס ויהדות התורה

4 הערות בשולי הבחירות

,

לטורים קודמים:

האחריות מחייבת: פריימריס ביהדות התורה
הפוליטיקה של הרגע אחרי הרגע האחרון
ההשראה של אובמה והתנ"ך של מפקד גולני
'קרן הרכש' שתציל את עולם התורה


,

1. פוקוס, ש"ס, פוקוס,

הלקח המרכזי מבחירות 2009 מסתכם במשפט אחד של חז"ל: "תפסת מרובה לא תפסת". הקמפיין המנצח של ליברמן, מבית מטבחו של ארתור פינקלשטיין, גאוני אבל פשוט: חזור על מסר אחד, שוב ושוב ושוב ושוב. הנוסחה הזו, מתברר, עובדת היטב. כך היה בבחירות 2006 עם "פרס יחלק את ירושלים", כך עתה עם "בלי נאמנות אין אזרחות".

זה מביא אותי לש"ס.

חבל מאוד שהשר הנמרץ, הרב אלי ישי, לא התמקד בקמפיין הארוך של המפלגה במסר אפקטיבי אחד. האם מישהו יכול לסכם את כל המסרים של ש"ס בקמפיין האחרון? היה לנו - מנהיג חברתי; כן, אנחנו יכולים; יברכך השם וישמרך; מחזקים את הבית מחזקים את המדינה; ציפי לבני רוצה לחלק את ירושלים ולא לחלק קצבאות ילדים; פרנסה בכבוד; חינוך וערכים; השם ישמור צאתך ובואך; קצבאות ילדים וקשישים; אם אשכחך ירושלים; הכוח לקיים - וסליחה אם שכחתי משהו.

אז בפעם הבאה, אנא, לא להתקמצן: במקום להשקיע מיליונים בשלטי פרסום על אלפי אוטובוסים עם המון מסרים, תשקיעו במאות אוטובוסים עם מסר אפקטיבי. אחד. קולע. וקחו לכם מנהל קמפיין אחד טוב. מנוסה. יועץ מנוסה שיודע כי בימינו אי-אפשר לתפוס שני דגים בחכה אחת.

,

2. DNA של קהל היעד, ג' ,

במערכות הבחירות שניהלתי בעבר, בקמפיין של נתניהו מול פרס ב-96, למדתי רבות משיטת העבודה של קמפיינרים מהטובים בעולם. קמפיין פוליטי, כמו קמפיין פרסום, צריך להתנהל באופן מקצועי ומושכל.

בתחילת העבודה, חובה, אבל חובה, להגדיר את קהל היעד. אל מי אנחנו פונים ואיזה מסר מסל המסרים והנושאים יהיה האפקטיבי ביותר ויבדל את המפלגה משאר המפלגות.

ראיתי את העבודה שנעשתה בירושלים (שם בחרו את המכנה המשותף הרחב ביותר) וראיתי את העבודה של ש"ס (שם ויתרו על קו מבדל ותקיף והלכו על קמפיין שמתאים למי שרוצה להיבחר לראשות הממשלה). יהדות התורה, החליטה, משום מה, להבליט את הנושא החברתי.

בקמפיין הרדיו ובתשדירי הטלוויזיה יהדות התורה פנתה לציבור הכללי במסר חברתי של קצבאות זקנה, קצבאות ילדים, המשבר הכלכלי. פתאום יהדות התורה הופכת להיות ש"ס. האם זה המסר הנכון?

קשה לי להאמין שיש חילונים, מסורתיים או ערבים (יהדות התורה פנתה גם בקמפיין לציבור הערבי) שיצביעו ג' בגלל קצבאות ילדים, פנסיה או עשיה חברתית. לדעתי, נכון יותר היה לדבר על, כמה פשוט, יהדות. בכל זאת שמה של המפלגה זה "יהדות התורה והשבת".

מדוע לא לדבר פשוט על יהדות? על כך שיהדות התורה תחבר את העם היהודי בישראל למורשת העשירה? לחינוך? לערכים? אם יש יהודי חילוני או מסורתי שיצביע ליהדות התורה זה רק בזכות הקשר שיש לו למסורת, ליהדות והוא מחפש מפלגה שא' היא לא ספרדית, ב' היא לא מדברת על ארץ ישראל השלמה וג' נציגיה נושאים בגאון את לפיד האש של היהדות מדור דור. לא כל מסר עובד. חברים.

,

3. כן, העם טיפש,

אומרים שהציבור לא מטומטם. ובכן, כנראה מה שאומרים לא נכון.

העם מטומטם לגמרי.

סקר מדהים שהתבצע בשבוע שעבר מגלה, כי עשרות אלפי איש סבורים כי ההצבעה תתקיים בשני פתקים. אחד לראשות הממשלה והשני למפלגה. יתכן כי הטעות נובעת מן העובדה כי המפלגות מבליטות את המועמד ולא את המפלגה: לבני ולא קדימה, ביבי ולא ליכוד, ברק ולא העבודה, ליברמן ולא ישראל ביתנו.

כך זה היום: אנשים בוחרים לאיש ולא לאישיו. מצביעים לדמות ולא לנושא. גם הציבור שלנו יכול להצמיח דמויות מן הסוג שישפיעו על ההווי הציבורי ולקדש שם שמיים, כפי שנאמר בגמרא: שיהא שם שמיים מתאהב על ידך.

,

4. הערה לנבחרי ג',

אין ספק שאני, כמו כל שאר החרדים לדבר ה' והנאמנים לה', לתורתו ולממשיכי המסורה יבואו, יצביעו כפי שחונכו "ועשית ככל אשר יורוך".

רק מה חבל שחברי הכנסת של יהדות התורה לא השכילו להתגבר על הכיתתיות והאינטרסים הצרים ולא הובילו מהלך אמיץ של להעמיד עצמם לבחירת הציבור.

שלא יצאו בהודעה שהחליטו להיות "פרנסי ציבור" שמונו ויתמנו בעתיד באמצעות גם "נמלכין בציבור" באמצעות בחירות פנימיות. היהדות מחייבת. ובמוקדם או במאוחר, אין ספק גם בכך, בחירות כאלו יתקיימו. רק חבל שעד אותו יום נמשיך לזכות למנות גדושות של מחלוקת, סכסוכים, השמצות, פילוגים וכיוצא באלו.
,

הכותב הינו יועץ אסטרטגי ושיווקי ומנכ"ל פרסום נטו [email protected],

,
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד