ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

גבירותי וגבירותי: מהפך

ציפי לבני עשתה את הלא יאומן, מדגמי הטלויזיה מראים שמפלגת 'קדימה' מובילה במנדטים. סיעות 'יהדות התורה' וש"ס יורדות מכוחן. 'בחדרי חרדים' מגיש את סיכום המדגמים המלא

גבירותי וגבירותי: מהפך

הבחירות נגמרו. זהו אפשר להוציא את האוויר החם. ולהתיישב עם עט ונייר ולנסות להתחיל להרכיב את הקואליציה הבאה. האזהרה החמורה שהוציא השופט אליעזר ריבלין יו"ר וועדת הבחירות המרכזית שלא להוציא מדגמים או סקרים, לפני תום המועד הרשמי של ההצבעה, מנעו את ההדלפות בכלי התקשורת, והגבירו את המתח לקראת הישורת של מערכת הבחירות המנומנמת.

בשעה 22:00 בדיוק פורסמו בערוצי הטלוויזיה וברשתות הרדיו, המדגמים המנבאים את תוצאות האמת. מערכת הבחירות שהתחילה כמערכת בחירות שנראתה כמוכרעת לטובת בנימין נתניהו, נגמרה בקרב צמוד. צמוד מאד. ציפי נתניהו זהו צמד המילים שתשמעו הכי הרבה בימים הקרובים. גם בציבור החרדי, נשמעו בחודשים האחרונים, קולות האומרים שלא יצביעו למפלגת 'יהדות התורה', הקולות הללו התאדו בימים שקדמו לבחירות, וזלגו בדמות פתקי ג' היישר לקלפיות בשכונות החרדיות.

בכירים בש"ס אומר לאתר 'בחדרי חרדים': "המדגמים אף פעם לא הצליחו לשקף נכון את תוצאות האמת, אנחנו מאמינים כי בסופו של דבר נגיע ל-12 מנדטים. מה שחשוב שבכל קונסטלציה, ש"ס הפכה ללשון מאזניים, וכך נוכל לקדם את המטרות לשמם הציבור בחר בנו".

ב'יהדות התורה' אווירת נכאים. "אחוזי ההצבעה הנמוכים בריכוזים החרדים מחייבת חשבון נפש. נכשלנו, בהבאת המאסה של הציבור, למרות ההוראה החד משמעית של הרבנים", אומר ח"כ ב'יהדות התורה שלא לייחוס.

המתמודדים המובילים ספונים לעת עתה בבתיהם, שם חזו בתוצאות המדגמים עם בני משפחותיהם. בהמשך הם צפויים לבוא למטות הגדולים, שם מרוכזים הפעילים ויתר המועמדים: הליכוד והעבודה בגני התערוכה בתל-אביב, קדימה במלון דייויד אינטרקונטיננטל וישראל ביתנו במלון קראון פלאזה בירושלים.

עם סגירת הקלפיות, החלה ספירת הקולות. כבר בשעה הקרובה יתפרסמו תוצאות אמת ראשוניות, ולקראת הבוקר תתבהר התמונה. עם זאת, תוצאות סופיות יתקבלו ככל הנראה רק ביום חמישי אחרי הצהריים, עם סיום ספירת כל המצביעים במעטפות כפולות.

יום הבחירות, שהיה הסוער ביותר בתולדות המדינה, עמד בסימן אחוזי השתתפות גבוהים יחסית לשפל של 2006. עד ל-20:00, מימשו את זכותם הדמוקרטית 59.7 אחוזים מבעלי זכות הבחירה, לעומת 57.1 באותה שעה לפני שלוש שנים. "הדבר מעיד על בגרות הציבור", אמר יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליעזר ריבלין.


אתר 'בחדרי חרדים' מגיש ריכוז של כל המדגמים מכל ערוצי התקשורת:


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד