א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

"אפעל להקמת מועצה שתייצג את כל החוגים"

ישראל אייכלר, המועמד השישי ברשימת 'יהדות התורה', בראיון מיוחד לאתר 'בחדרי חרדים': "אם תהיה התנגדות להקמת המועצה, אפעל להקמת גוף נוסף לצד אגו"י ודגל" • ראיון

ישראל אייכלר. מריח את הכורסא
ישראל אייכלר. מריח את הכורסא

ישראל אייכלר לא מפסיק לחייך בימים האחרונים.

הוא קיבל את המקום השישי, לאחר כל-כך הרבה מאבקים, ופתאום מגיע לו סיפור הבחירות בירושלים וטורף את כל הקלפים - ולפתע המקום נראה רחוק מאוד מהמושב שבאולם המליאה הכל-כך אהוב עליו. שבועות הוא כבר צועק: "לא שורפים את הבית בגלל פרעושים", ועוד סיסמאות מסוג הזה. אך נדמה היה שלשווא.

מערכת הבחירות הייתה נראית כגמורה לחלוטין בגיזרת מפלגת 'יהדות התורה'. הפילוג היה נראה חזק יותר מכל סיסמא, ותהיה זו הסיסמא השנונה ביותר, מפי הקופריטר המוכשר ביותר בציבור החרדי: ישראל אייכלר.

אך התפילות נענו. בימים האחרונים, חלה התעוררות אדירה בקרב בוחריה של 'יהדות התורה'. גדולי התורה, שיצאו בהוראות חד-משמעיות בגודל החיוב להצביע לסיעת 'יהדות התורה', עשו את שלהם, והסחף הציבורי העתיק את מקומו לשפתיו של ישראל אייכלר, שהתרחבו לכדי חיוך גדול. פתאום ריח הכורסא במליאה כבר נמצא בקצה האף ממש.

בראיון שניתן ממש לפני פתיחת הקלפיות, הוא מגייס לעזרתו את ר' נחמן מברסלב ואומר: "ר' נחמן אומר שלמרות שהכל נגזר בראש השנה, הבן אדם צריך לעשות עבודה כי יש עוונות שמעכבים, גם אנחנו עושים עבודה קשה, וננסה לכפר על העוונות".

• אחרי כל העבודה וההסברה, יש משהו שעדיין לא נאמר?

"בהחלט. אני רוצה להגיד לציבור הבוחרים, שלא מדובר בבחירות פנימיות. מדובר כאן בבחירות כלליות. הבחירות הללו יקבעו את מה שיקבל הציבור החרדי בשנים הקרובות.

"אתן לך דוגמא אחת שחשפתי היום: משרד השיכון הוציא מכתב רשמי הנמצא תחת ידי, האומר בצורה חד משמעית שיש למנוע שיכון חרדי בכל איזור הנגב והגליל. הוא פונה לקבלנים ואומר: תבנו בנינים בני 15 קומות, או וילות רחבות ידיים, שהשטח לא יהיה מיועד לחרדים. אתה מבין את האבסורד? אם לא תהיה נציגות חזקה בכנסת וייצוג הולם - הרדיפות הללו יימשכו. לבד מכך שכל ח"כ משמש כלשכת הציבור, ומשתמשים בנו כל השנה. ויש זמן להכרת הטוב".

• יש ציבור גדול שממורמר ורוצה בחירות פנימיות בתוך 'יהדות התורה'. אתה יכול להתחייב שתפעל לקדם את הרעיון?

"ראשית, אני לא מבטיח דבר שאני לא בטוח במלא מאת האחוזים שאני יכול לקיים. אבל אני מתחייב שלאחר הבחירות אפעל לקידום רעיון של מועצת קהילות, בה יהיה ייצוג הולם לכל קהילה על פי גודלה היחסי. והגוף הזה יהיה כפוף למועצת גדולי התורה. כך כל אחד ירגיש שהוא קשור למפלגה ויכול להביע את דעתו. אני מאוד מקווה שכולם ישתפו פעולה עם היוזמה הזו".

• ואם יהיו אנשים מתוך הסיעה שיתנגדו לרעיון?

"אני לא רוצה להקים גוף שיתחרה באנשים ששולטים כיום. אבל אם הם יתנגדו לעניין, ולא תהיה לי ברירה, נקים גוף נוסף לצד אגודת ישראל ודגל התורה. הרי יש צדק בטענה שאי-אפשר לנהל את המפלגה כמו שהיא הייתה בתשל"ו (המועד האחרון של הבחירות הפנימיות באגו"י. ש.א.). זה גורם מריבות, וגוף כמו שהצעתי יכול לטפל במרירות בצורה מצוינת".

• למה צריך בכלל ייצוג סקטוריאלי? למה נציג מוכשר לא יכול להתקדם במפלגה אם הוא לא שייך לציבור מסויים?

"אני לא נציג של בעלזא. האדמו"ר שלח אותי למען כלל ישראל. בעת ששירתתי כיו"ר הוועדה לפניות הציבור הייתי קשוב לקהלים מכל הסוגים. גם כאלה שאינם שומרי תורה ומצוות. גם ברדיו 'קול חי' השתדלתי לשמש לפה לכל הציבורים באשר הם. אני לא נציג סקטוריאלי. בקשר לנציגים האחרים אני לא יכול לענות לך".

• מה התחושה, אתה תיכנס לכנסת?

"הבוחר ייקבע. כמובן בעזרת ה'".

• איזה פאשלות היו לכם בקמפיין?

"אני אענה לך על זה ביום רביעי בבוקר".

• איך תנהגו כשירושלים וחברון יעמדו למשא ומתן?

"מה שגדולי התורה יקבעו כך נעשה".

• ודעתך האישית?

"לא רלוונטית".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד