ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

המפלגות החרדיות בלחץ: לכו להצביע!

אחוזי ההצבעה הגבוהים הכניסו את ראשי המפלגות החרדיות ללחץ. בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים' הם קוראים: "לכו להצביע, אנשי ליברמן רגילים לקור". גפני: "ביבי התקשר להציע הצעות"

אלי ישי ומשה גפני: לכו להצביע
אלי ישי ומשה גפני: לכו להצביע



בעיצומם של סיורי בחירות קדחתניים, כשהם מוקפים בעוזרים, ומוצפים בטלפונים המדווחים להם על המתרחש בשטח המנומנם, התפנו ראשי הסיעות החרדיות לקרוא לציבור ברגש: צאו להצביע!

אחוז ההצבעה הגבוה במגזר הכללי, מכניס את כולם למתח - מתח שאולי בסופו של דבר יגרום לציבור לצאת משאננותו.

יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, אומר ל'בחדרי חרדים': "אני קורא לכולם לצאת להצביע. יש לנו בעיה קשה, המצביעים של ליברמן רגילים לקור עוד מרוסיה, לנו יותר קשה עם הקור. אנחנו חייבים להתגבר על הכל ולצאת להצביע. הגר"ע יוסף, למרות חולשתו, יצא הבוקר להצביע, וביקש מכולם: לכו להצביע, תצילו את עולם התורה".

• יש אדישות גדולה בציבור, למה זה קורה? נכשלתם בקמפיין?

"זה דבר טבעי. יש לאנשים סידורים בכאלה שעות, וזה תקופה של שמחות וכל אחד מתארגן לשמחות שלו, והלוואי שתמיד יהיה בשמחות. אבל חייבים ללכת ולהצביע. אחרי זה אל תבואו בטענות. את הטענות ניתן לפתור היום בקלפי. הצעקות על הגזירות שיוטלו עלינו לא ישמעו, אם לא יהיה לנו מספיק כח".

גפני עם ביבי. צילום: אליהו הלויצילום: גפני עם ביבי. צילום: אליהו הלוי
גפני עם ביבי. צילום: אליהו הלוי


"ביבי התקשר והציע הצעות"

חבר הכנסת משה גפני נשמע רגוע יותר. מאז הבוקר הוא ב"סיור בחירות" - סיור שנערך לאו דווקא בערים החרדיות. כעת הוא נמצא בראשון-לציון, משם הוא אומר לאתר 'בחדרי חרדים': "המצב מלחיץ. אני נמצא בראשון-לציון ויש כבר 30 אחוז הצבעה. אצל החילונים אני לא זוכר כאלו נתונים. אני לא יודע למה זה קורה, אבל אין ספק שיש התעוררות גדולה במגזר החילוני, אולי בגלל שיש חשש מגשם בצהריים".

• יש שאננות גדולה בציבור החרדי, למה זה קורה? נכשלתם בקמפיין?

"אם הציבור ימשיך להיות שאנן, ייגרם לנו נזק עצום. אבל אני מאמין שבסוף אצלינו יצביעו כולם. אולי נצטרך לדרבן קצת, אבל הציות המוחלט של הציבור לגדולי התורה יוכיח את עצמו בסופו של דבר. אני לא עוסק בדיון על הקמפיין, אני חושב שהוא היה בסדר גמור, אבל עיקר הקמפיין הוא הציות לגדולי ישראל".

• התחילו המגעים להרכבת הקואליציה הבאה?

"בנימין נתניהו התקשר אלי הבוקר, איחל בהצלחה, והציע כמה דברים. ההצעות לא רלונטיות לשעה זו. אנחנו היום מצביעים ג'. ושלא יהיה לאף אחד ספק, אם כוחנו יתמעט, ההצעות שנקבל יהיו פחותות באופן משמעותי".

• יש סיכוי שתמליצו על לבני לראשות הממשלה?

"לא עסקתי בזה לפני הבחירות, שאעסוק בזה ביום הבחירות? אבל אני קורא בשנית לכולם: לכו להצביע".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד