י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בקלפיות: עשרות מקרים של אי סדרים

עשרות מקרים של אי סדרים בקלפיות. ברחוב גולמב נעצר משקיף מטעם ש"ס בחשד ששם 2 פתקים בקלפי. בבית שמש ניסו עשרות 'קנאים' לשבש את ההצבעה. ופתקים מזויפים נמצאו במספר קלפיות

בקלפיות: עשרות מקרים של אי סדרים

כמו רוטינה שחוזרת על עצמה מידי מערכת בחירות, גם במערכת הבחירות הנוכחית נתגלו זיופים ואי סדרים. והפעם, למרבה ההפתעה, דווקא במשקיפים נפלה השלהבת. מזכיר קלפי ברחוב גולומב בירושלים עוכב בצהרי יום הבחירות לחקירה, בחשד שניסה להצביע פעמיים.

מדובר במזכיר זמני מטעם ש"ס, שהחליף את מזכירת הקלפי הקבועה, אף היא נציגת מפלגתו, בעת שיצאה להפסקה. התרמית נחשפה כאשר משקיפים אחרים בוועדת הבחירות הבחינו כי האיש ביקש לממש את זכותו הדמוקרטית, אך נטל שתי מעטפות הצבעה נפרדות, וניסה לשלשל באמצעותן שני פתקים לקלפי. הוא הועבר להמשך חקירה במרחב מוריה.

בבית שמש עוכב יושב ראש קלפי, לאחר שלפי החשד מסר פתק הצבעה לאישה מבוגרת שהגיעה למקום. זאת, על-מנת שתצביע עבור ש"ס.

עוד בבית שמש: עשרות 'קנאים' הפגינו מול קלפי מרכזית ברחוב נהר הירדן בעיר, וקראו לעוברי אורח שלא להצביע ולהחרים את הבחירות. מולם התגודדו עשרות חסידי גור שהאיצו בעוברים ושבים לממש את זכות ההצבעה.

מהמשטרה נמסר, כי כוחות גדולים נמצאים כעת במקום וכי לא נרשמו עימותים חריגים. למרות זאת, תושב בית שמש שהגיע לקלפי, סיפר כי ההפגנות עוררו מהומה רבתי. "בערך 50 'קנאים' הפגינו מול 50 חרדים שבאו להצביע. הם התגודדו מול הקלפי, הרימו שלטים וצעקו 'געוואלד'. היה בלאגן נוראי במשך שעה, הם התחילו לרדוף אחד אחרי השני. מזל שהמשטרה הצליחה למנוע מהם להגיע קרוב לקלפי, אחרת הם היו מונעים מאנשים להצביע".

בבאר שבע נרשמה תלונה על כך שחבר מהליכוד נמצא בהרכב ועדת הקלפי בניגוד להרכב הסיעתי שנקבע והוא מסרב לצאת מהקלפי. במקרה זה הוזמנה משטרה. בשרון, מפלגת 'ישראל ביתנו' התלוננה שחבר ועדת קלפי מטעמה ראה בקלנסווה מזכיר קלפי משתף פעולה בזיוף - ומנע את ההצבעה. בכרמיאל הוגשה תלונה על כך שמזכיר קלפי לא נותן למשקיף מטעם ישראל ביתנו להיכנס כדי לקבל דיווח ממשקיפת הקלפי.

במקביל, התלוננה מפלגת האיחוד הלאומי בפני ועדת הבחירות האזורית בבני ברק, בטענה שפתקי ההצבעה של המפלגה נעלמו מעשרות קלפיות בעיר. יו"ר המפלגה, יעקב כץ (כצל'ה), אמר כי "עסקני יהדות התורה כנראה נכנסו לפאניקה ומהסחף החרדי אלינו".

לקלפי ברחוב דוד ילין בירושלים, הגיע צעיר חרדי שהפך את שולחן הפתקים שמאחורי הפרגוד. בנוסף, לקח עמו הצעיר את פתקי ההצבעה עם האות "ג'" של יהדות התורה. המשטרה הוזעקה למקום.

מפלגת העבודה מבקשת לפסול קלפי במעלות דפנה בירושלים, איזור חרדי, בטענה שחרדים הצביעו בלי תעודת זיהוי.

מצביע בכלא רמלהצילום: מצביע בכלא רמלה
מצביע בכלא רמלה

בתוך כך, ועדת הבחירות המרכזית פרסמה אחר הצהריים (ג) הודעה המזהירה את הציבור מפני פתקים מזויפים. יו"ר הוועדה, השופט אליעזר ריבלין, פרסם הודעה בה הוא ביקש להפנות את תשומת לבם של הבוחרים לכך שבמספר קלפיות הונחו פתקים פסולים, עם האותיות מרצ מצד אחד והאות ל' מהדופן השני של אותו הפתק.

"אין להצביע באמצעות פתקים אלה, ואם נמצא פתק כזה יש להפנות את תשומת לב חברי ועדת הקלפי לכך", אמר השופט ריבלין. "אם לא נמצא בכוורת הפתקים פתק תקין של הרשימה שהבוחר מעוניין להצביע עבורה, ניתן לרשום את האות הרשימה על פתק לבן ריק ולהצביע בפתק זה".

מוקדם יותר הגישו נציגי התנועה החדשה-מרצ תלונה לוועדת הבחירות המרכזית, לאחר שבקלפי מספר 487 בבית הספר המסורתי בשכונת תלפיות בירושלים חולקו פתקי הצבעה שמצדם האחד כתובות האותיות מרצ ומצידו השני של הפתק כתובה האות ל', המייצגת את מפלגת ישראל ביתנו.

ישראל ביתנו "זכתה" גם היא למכתב מיו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליעזר ריבלין, לאחר תלונה שהוגשה נגדה על ידי מפלגת העבודה. לפי התלונה, פעילי המפלגה הגישו ממתקים לבוחרים בנהריה וגם חילקו עלוני תעמולה בתוך קלפיות בעיר. ריבלין קרא למפלגה להפסיק את הפעולות האמורות, אם הן אכן נכונות. ובינתיים בקלנסוואה, נציג ישראל ביתנו פסל 26 אנשים שניסו להצביע בתעודות זהות שאינן שייכות להם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד