ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

ויהי אחר המבול...

הבחירות הסוערות והירידה בכוחה של מפלגת 'יהדות התורה' הובילה לשליפת הסכינים מהר מן הצפוי. 'הסיעה המרכזית: "כולם יודעים מי בגד". שלומי אמונים:"אנחנו עובדים והאחרים משמיצים"

ליצמן ופרוש. יהיה אחדות?
ליצמן ופרוש. יהיה אחדות?



ימים אפורים עומדים בפתח, המהלומות נגמרו, חילופי האשמות הפכו ללא רלונטיות, ועכשיו מלקקים את הפצעים. מסתבר שיש מי שליקוק הפצעים דווקא גורם לו להרגיש טוב. ביום שאחרי, עושים קודקודי מפלגת 'יהדות התורה' חשבון נפש. ומסתבר, שיש שיוצאים מרוצים מהחשבון נפש הזה.

עוד בנושא סיקור תוצאות הבחירות:

המפתחות בידיים שלנו
"שלטון היחיד ב'יהדות התורה' נגמר"
ראש בראש • סיכום מיוחד
גבירותי וגבירותי: מהפך
מטה ג': דיווחים וראיונות • לצפיה
מטה ש"ס: המתח והריקודים • לצפיה

בכיר ב'סיעה המרכזית' (נותיר לקהל הקוראים האינטליגנטי להבין במי המדובר...), מספר היום על התחושות וההרגשה אחרי הבחירות. הוא מספר: היה לחץ גדול בו היינו נתונים עד לפתיחת הקלפיות, מאז פורסמו תוצאות הבחירות בירושלים היה לחץ אדיר. כשכולם אמרו וצעקו להם "היכונו לנקמה בחירות לכנסת". ראינו את השחור משחור. דיברו על 4 בטוח, אחרים ניבאו שחורות יותר ודיברו על 3 והיו גם שהקצינו ולא ממש גיחכו כשראו את הסטיקר הידוע – ג' כדי שנעבור את אחוז החסימה...

הוא ממשיך ומתאר מה עבר עליו: היה בלגן גדול במטות, היעדר קמפיין הסברה במועד, צרות בדגל-כרמל, הנגיסה המתמדת של ש"ס בקולות האשכנזים, את הסתת אנשי המבשר, את ההפרעות הסדרתיות הטלפוניות במהלך כל יום הבחירות

"קיבלנו 3 שעות מתח במתנה" הוא מתפאר. בין השעות 1:30-4:40 הבנו בדיוק מהי התוצאה המועדפת על אנשי שלומי אמונים. על מסכי הטלוויזיה ריצדו המספרים 4 לצד יהדות התורה, ועיניהם של ה'מרכזית' כבו, בעוד אנשי שלומי אמונים, חגגו בגלוי בשעות אלו (הוא מוסיף מספר שמות, שלא נציין אותם במסגרת זו כמובן). תוצאה של 5 בבוקר החזירה אותם לליל המדגמים של פרס, ולאנחת רווחה, שכן תוצאה של נפילה ב2 מקומות היו מחטיפים את אנשי גור שוק על ירך.

5 מנדטים, זאת התוצאה הכי טובה מבחינתנו, קשה לנו לשמוח, כשבכל זאת מדובר ב'הפסד' ליהדות התורה. כמפלגה חרדית לה יש ערכים ועקרונות, אבל בהיבט הפוליטי יש נימוקים פשוטים למה התוצאה הזו טובה לנו.

מיד כשהבחנו באחוזי הצבעה גבוהים במגזר הכללי, הבנו ש'כרמל' בחוץ, אבל תוצאה של 6, הם מדגישים, מבחינה פוליטית כמובן, היה מטשטש את הצבעת שלומי אמונים לש"ס... מדובר בנציג שיושב בכנסת על כסא לא לו. אנשיו הצביעו ש"ס, גם לא הסתירו זאת בחלקם הגדול, הנתונים אף מראים בשטח, בכל מקום בו ישנו מעוז של שלומי אמונים (ביתר, אלעד, ברכפלד ועוד) יש נדידת קולות לש"ס. חשוב שהציבור ידע את זה ויבין את זה, הוא מסביר, ההפסד הוא נטו שלהם אם כך. גם תדמיתית וגם מספרית, ואל תחשבו שמישהו עומד לשכוח להם את זה ב5 השנים הקרובות, הוא מפטיר...

כשהזכרנו לו את התגייסות פרוש בשבוע האחרון לטובת ג', הוא אינו מסתיר את הצחוק. על מי הוא עובד? הוא שואל, גם הוא הבין שלא תהיה כנראה קריסה וחשש. הוא רצה להידבק לניצחון.

בידי אנשי המטה המרכזי מידעים ברורים, הוכחות בדוקות ונתוני שטח עדכניים על כל "העבודה" של אנשי שלומי אמונים "למען ג'". ולא, לא מדובר בחיסול חשבונות שצפוי בעקבות כך, אנו בטוחים שהציבור שלנו מספיק מבין היום מי זה שפגע במנדט השישי, מתוך רצון לנקמה והוצאת קיטור...
הסכם הרוטציה עליו חתם פרוש במקרה של 5 זו גם לא סיבה להצטער עליה ב'מרכזית' נוכח התוצאה – 5, לא נראה כנראה עיניים דומעות אצל אנשי ה'מרכזית' מול פרוש המפנה כסאו בעוד חצי קדנציה לדגל...

יוסי דייטש ומאיר פרוש. עבדנו עם כל הנשמהצילום: יוסי דייטש ומאיר פרוש. עבדנו עם כל הנשמה
יוסי דייטש ומאיר פרוש. עבדנו עם כל הנשמה


"איך נעשה אחדות עם ההשמצות ממשיכות?"

ב'שלומי אמונים' זועמים על האשמות. מי שמדבר היום ב'שלומי אמונים' הוא יוסי דייטש. בראיון ל'בחדרי חרדים' הוא אומר: "אנשי שלומי אמונים הצביעו ל'יהדות התורה', לא מגיע לנו על זה פרס. זה מה שהרבנים שלנו הורו, וכך נהגנו".

• אנשי ה'סיעה המרכזית' טוענים שלא עבדתם? ואפילו שמחתם בירידה של ג'?

"שיטענו. אני יודע שכולנו עבדנו למען הצלחת 'יהדות התורה'. מה שהכי מרגיז זה בעוד שאנחנו עובדים במטה המרכזי בירושלים אנחנו שמענו טענות, ששלומי אמונים לא עובדים. נגד אנשים שמכחישים את החי, אין לי מה לעשות".

• אתם מרוצים מהתוצאות? פרוש צריך לתת רוטציה, מה יהיה?

"איך אני יכול להיות מרוצה מהתוצאה אם יהדות התורה ירדה מכוחה?. לגבי מאיר פרוש, הוא היה צריך לתת רוטציה גם אם היו שישה מנדטים, אם הייתה אחדות אמיתי בציבור היינו מגיעים גם לשבעה מנדטים, ואז לא היה צריך לתת רוטציה. אבל לצערנו לא זכינו לכך".

• פעלתם למען אחדות?

"עצם הישיבה שלנו במטות, והעבודה שלנו למען הצלחת 'יהדות התורה' מראה יותר מכל על הרצון שלנו באחדות. אבל מה לעשות שבשעה שאנחנו יושבים ועובדים, יש אנשים שמתעסקים בהשמצות. לא אנחנו צריכים לפעול לאחדות. כל הגורמים ב'אגודת ישראל' צריכים היום לשבת סביב שולחן אחד ולעשות חשבון נפש, איך הגיע הירידה בכוחה של 'יהדות התורה', איפה הטעויות וכיצד ניתן לפתור אותם. אני לא חושב שהבעיה אצלנו, אנחנו עדיין מקבלים טלפונים עם איומים".

• אתה חושב שבשנים הקרובות ניתן לפעול בשיתוף פעולה?

"זה לא שאלה של ניתן. זה חובה. אם לא נפעל בשיתוף פעולה, לא נעבור לעולם את החמישה מנדטים למרות הריבוי הטבעי. את החלק שלנו בדרך לאחדות עשינו בעבודה למען הצלחת המפלגה בבחירות הנוכחיות. אני רוצה לספר לך: תוך כדי העבודה במטה גילינו באיזה שיטות נלוזות עבדו נגדינו בבחירות בירושלים, והמשכנו לעבוד. עשינו את למרות שירקו עלינו והמשיכו לירוק במהלך מערכת הבחירות, המשכנו. עכשיו תורם לשבת ולנסות להגיע לאחדות. להפסיק את ההשמצות ולהתחיל לעבוד".

• טוענים שעבדתם רק בגלל שראיתם שלא יהיה כישלון, ולא רציתם לצאת מן המחנה?

"המטה שלנו בירושלים הביא את התוצאות הבאנו יותר מבחירות שעברו.. וזה עבודה שלנו. אפשר לשאול את אנשי 'דגל' על העבודה האדירה שעשינו. אבל מי שרוצה לטעון, שיטען. אגודת ישראל לא שייכת לאף אחד היא שייכת לי בדיוק כמו שהיא שייכת לסיעה המרכזית".


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד