ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

המאבק על היו"ר • פרסום ראשון

בישיבת סיעת 'יהדות התורה', העלו ח"כי 'דגל', בגיבוי החסידים, דרישה חד-משמעית: אין כפל תפקידים, ליצמן יפרד מתואר היו"ר. מקורבי ליצמן: מהלך מבריק שלנו. גפני: אנחנו נקבל את התפקיד

יעקב ליצמן ומשה גפני. מי בראש?
יעקב ליצמן ומשה גפני. מי בראש?

מכה לח"כ יעקב ליצמן: בישיבת סיעת יהדות התורה שהתקיימה אחר הצהריים (ה), בה השתתפו גם חברי הסיעה שנותרו מחוץ לכנסת, ישראל אייכלר ומנחם כרמל, ניהלו החברים דיון לקראת המו"מ הקואליציוני.

בהמשך עלתה דרישה של 'דגל התורה', לפי הנחיית ח"כ משה גפני, כי 'דגל' תקבל את תפקיד יו"ר הסיעה בכנסת, וכי מעתה "לא יהיה שילטון יחיד ואין יותר מובן מאיליו".

דרישה נוספת שעלתה הייתה, כי החל מעתה לא יהיה כפל תפקידים, וכי ח"כ של המפלגה לא יוכל לכהן, למשל, כיו"ר ועדת הכספים וכיו"ר הסיעה במקביל. דרישה זו, שהוגשה בגיבוי של גדולי התורה גם מסיעת אגודת ישראל, היא מהלך ברור נגד ח"כ יעקב ליצמן.

ח"כ ליצמן התנגד לקיים דיון בדרישות אלה, אך כל המשתתפים, כולל חברי אגודת ישראל, החליטו כי ידונו בכך לאחר המו"מ הקואליציוני.

מקורבי ח"כ ליצמן טוענים, לעומת זאת, ש"אין כאן תבוסה כלל ועיקר, אלא מהלך מבריק, ומתוכנן מראש".

וזהו ההסבר המפולפל מעט: "מכיוון שליצמן יודע שהוא יתקל בהתנגדות קשה בבואו לקבל תפקיד בממשלה, הוא הכין את הרפואה למכה. הוא יוותר על ראשות הסיעה, שזהו תפקיד חסר חשיבות ומשמעות, ובתמורה לכך הוא יקבל את ועדת הכספים, ועוד ייצא כמי שוויתר באצילות על ראשות הסיעה".

לדבריהם, "מכיוון שיעבור חוק פנימי בסיעה האומר שאין כפל תפקידים, גם ח"כ משה גפני לא יוכל לקבל את תפקיד יו"ר הסיעה. וכך יעביר ליצמן את התפקיד לפרוש, זאת תמורת תמיכה חד משמעית שלו בליצמן".

בתגובה אומר ח"כ משה גפני ל'בחדרי חרדים': "דגל התורה היתה אמורה לקבל את התפקיד כבר בקדנציה הקודמת וויתרה עליו. הודענו שהפעם אין לנו שום כוונה לוותר. הדרישה לא עלתה להצבעה, כי פרוש ביקש לדחות את ההצבעה עד לאחר המו"מ הקואליציוני.

"אנחנו נילחם על כך. הודענו שמהיום אין ריכוזיות, ואין מישהו בעל שני תפקידים. ליצמן יכול להגיד שהוא רוצה להעביר את התפקיד לפרוש. אנחנו נפעל בדרכים שלנו ונקבל את התפקיד. אין סיטואציה אחרת".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד