ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

המפתחות בידיים שלנו

ש"ס שמרה על כוחה עם 11 מנדטים. יהדות התורה קיבלה מכה בכנף וזכתה ב-5 מנדטים בלבד. למרות ששתי המפלגות איבדו שני מנדטים, כבר עתה ברור: בכל קואליציה שתקום כוחן יהיה רב

אלי ישי ואריאל אטיאס חוגגים . צילום: פלאש90
אלי ישי ואריאל אטיאס חוגגים . צילום: פלאש90

במטה ש"ס הייתה בתחילת הערב, עם פירסום תוצאות המדגמים, תחושה קטנה של דכדוך. אולם ככל שהלכו והתבררו תוצאות האמת, חזרו החיוכים אל פניהם של ראשי ש"ס.

גם ביהדות התורה, שחוו דרמה לילית מרתקת, התאוששו מעט: המפלגה, שלאורך הלילה נראה היה כי היא קורסת אל מחוזות ארבעת המנדטים, קיבלה בסוף רק מכה בכנף - ואליעזר מנחם מוזס, נציג חסידות ויז'ניץ, הממוקם במקום החמישי, מצא עצמו בפנים.

למרות ששתי המפלגות החרדיות איבדו שני מנדטים, תוצאות הבחירות מלמדות, כי המפתחות בידיים שלנו. כבר עתה ברור, כי בכל קואליציה שתוקם - על-ידי ביבי או ציפי - כוחן יהיה רב בהרבה מאשר היה בקואליציות האחרונות.


עוד בנושא - סיקור ליל הבחירות:

"שלטון היחיד ב'יהדות התורה' נגמר"
ראש בראש • סיכום מיוחד
גבירותי וגבירותי: מהפך
מטה ג': דיווחים וראיונות • לצפיה
מטה ש"ס: המתח והריקודים • לצפיה



לפי נתוני ועדת הבחירות המרכזית, נספרו עד שעות הבוקר של יום ד' כמעט כל הקלפיות שנאספו ברחבי הארץ, שבהן לא הצביעו במעטפות כפולות. שש קלפיות שנותרו ייקלטו בשעות הצהריים, אולם מספר המנדטים נותר בעינו: קדימה זוכה ל-28 מנדטים, בעוד הליכוד קיבל 27 מנדטים. המעטפות הכפולות, בהן מסתתרים לפי ההערכות 4-5 מנדטים, עשויות לשנות את התמונה.

אחוז ההצבעה עמד על 65.2, לעומת 63.5 בבחירות הקודמות. ספירת המעטפות הכפולות, הכוללות את קולות החיילים, הימאים, השגרירויות, בתי החולים והנכים החלה - ותימשך עד יום חמישי אחר הצהריים. רק אז יוודעו התוצאות הסופיות של מערכת הבחירות לכנסת ה-18.

ישראל ביתנו היא המפלגה השלישית בגודלה עם 15 מנדטים. העבודה התרסקה ל-13 מנדטים וש"ס שמרה על כוחה עם 11 מנדטים. יהדות התורה זכתה ב-5 מנדטים. חד"ש, רע"מ-תע"ל והאיחוד הלאומי קיבלו 4 מנדטים, הבית היהודי, התנועה החדשה-מרצ ובל"ד עם 3 מנדטים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד