י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פקיסטן מודה: הפיגועים במומבאי יצאו משטחנו

במסיבת עיתונאים מיוחדת הכריז שר הפנים הפקיסטני כי ארצו עצרה שישה חשודים בביצוע גל הטרור בהודו. "מדובר באנשים שפעלו על דעת עצמם‭,"‬ הדגיש השר

הפריצה לבית חב"ד במומביי
הפריצה לבית חב"ד במומביי


בפעם הראשונה מאז הפיגועים הקטלניים במומביי שבהודו קיבלה על עצמה ממשלת פקיסטן אחריות עקיפה לאירוע הטרור, שגבה את חייהם של כ-180 אנשים, בהם גם מנהלי בית חב"ד הרב גבי ורבקה הולצברג, הרב לייביש טייטלבוים, הרב בנציון קרומן ועוד שתי אורחות ישראליות.

במסיבת עיתונאים מיוחדת שקיים שר הפנים הפקיסטני, הוא הודה כי הטרוריסטים שהוציאו לפועל את הפיגועים אכן התאמנו על אדמת ארצו ומשם יצאו לביצוע התקפת הטרור, והכריז כי פקיסטן עצרה שישה חשודים בביצוע הפיגועים. "חלק מהקשר שמאחורי הפיגועים במומביי אכן מקורו בפקיסטן‭,"‬ הודה לראשונה.

במסיבת העיתונאים המפתיעה שפקיסטן יזמה, חשף השר שלל ראיות המעידות על מאמציה של פקיסטן לתפוס את החשודים בביצוע הפיגועים, וגולל בפירוט את התנהלות החקירה בארצו.

הוא חשף את המנוע של הספינה שעל סיפונה, לפי החשד, עשו את דרכם הטרוריסטים מפקיסטן לעבר יעדי הפיגוע, וסיפר כי רשויות המודיעין הפקיסטניות הצליחו לאתר את החנות שבה נרכש המנוע, ולקחו ממנה את פרטי התשלום של הרוכש, ואלה הובילו אותם ישירות לכמה מהגורמים שתכננו את הפיגועים.

בעקבות המידע שקיבלו הצליחו הרשויות הפקיסטניות לפשוט בשבועות האחרונים על מספר מקומות מסתור בעיר קראצ'י, שם נעצרו שישה מתוך שמונת האחראים העיקריים לתקיפות. שניים מתוכם חשודים כבכירים בארגון הטרור לשקאר־א־טייב. לדברי השר, פעלה גם מערכת סיוע לוגיסטית בינלאומית, שחבריה סייעו לממן את הפיגועים מיעדים שונים באירופה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד