ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

ש"ס עדיין חזקה

מוטי גיל השתתף בערב השמחה הגדולה בש"ס. שמחה - למרות 9 המנדטים בלבד, אותם העניקו לה המדגמים בערוצים השונים. בש"ס תמיד מקווים לטוב. בבוקר כבר היו לה 11 מנדטים

חוגגים במטה ש"ס. צילום: פלאש90
חוגגים במטה ש"ס. צילום: פלאש90

המדגם לא בישר לה טובות. אבל, כבר בכניסה אל אולם חפצדי הבנו כי סימני אכזבה לא נגלה כאן בשעות הקרובות. הש"סניקים, המלומדים בסקרים ובמדגמים שאינם סופרים אותם נכון, לא ממש ממהרים להתייחס לתוצאות בלתי רשמיות כאלו ואחרות, וכשהם טופחים זה על שכמו של זה שמענו אותם בקריאות של "עד סוף הערב זה יהיה 11".

למרבה ההפתעה, הם גם צדקו.

אלא שקשה לקנא ביו"ר התנועה, אלי ישי, שהיה צריך לאזור את כל האומץ שבעולם כדי להיכנס פנימה ולשאת נאום, על רקע הספרה 9 המככבת על המסכים.

והוא עשה זאת, ובגדול. "הגעתי זה עתה מביתו של מרן", סיפר לנוכחים, וסחט מחיאות כפיים וקריאות התרגשות. "מרן היה באמצע לימודו כאשר סיפרתי לו על התוצאות. הוא בקושי הרים את עיניו מהספר, שמע, וביקש להמשיך ללמוד".

הציות וההערצה למרן כמו נחקקו כאן על קירות האבן עם הכנסם של עשרות הפעילים פנימה. בין הקהל יכולנו להבחין בלא מעט אשכנזים לבושי מעילים חסידיים, שרקדו יחד עם כולם במעגלים הרחבים. ובעוד בצידי האולם אי שם ניצבו כמה מבכירי המטות, מלחשים אודות המספרים ומדברים על היום שאחרי, הרי שאת הקהל עצמו נראה היה כי הדברים אינם מעניינים כלל ועיקר. עבורם, כך שידרו, ש"ס היא התנועה "הכי הכי", וכל אשר תעשה גם תצליח.

"מכאן נוציא קריאה לעשות הכול כדי לשחרר את גלעד שליט", לא שכח השר ישי בנאומו גם את השבוי האומלל. מבחוץ נשמעו קולות הרעמים, פתיתי ברד ניתכו בעוז על כל השטח, אבל בתוך האולם היה חם ומחושמל. האנשים כאן היו מאושרים עם מנהיגם, ויותר מכל עם מורה הדרך של התנועה, מרן שליט"א.

"אני מודה לפעילים בני התורה שפעלו בתנאים קשים ובקור העז", נטל גם שר התקשורת (לשעבר) את המיקרופון. עיניו נראו טרוטות מלילות של חוסר שינה, אבל המסר היה ברור. "מורנו ורבנו עטרת ראשנו הדליק את כולם, ונתן לנו את האומץ להראות שהדרך שהטווה לנו היא הדרך הנכונה. נעשה הכול כדי שמדינת ישראל תהיה מדינה עם מסורת יהודית, ולא ניתן למפלגות המנסות לקעקע את כל זה, לפעול ולהצליח".

כאשר זמן מה לאחר מכן הגיעו השמועות על מספר מנדטים גבוה הרבה יותר, לא נרשמה כל התעניינות מיוחדת בקהל. מבחינתם, ש"ס ניצחה, יהיו מספר המנדטים שיוענקו לה אשר יהיו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד