י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

האחריות לא מחייבת, ה'קול קורא' מחייב!

כולם מבינים עתה עד כמה הקמפיין של יהדות התורה היה מיותר. אינני מכיר אדם אחד שהצביע לג', או שינה את דעתו, לאחר שנחשף למסרי הקמפיין הרשלני והלא-מקצועי הזה • שי הורוויץ בטורו 'מחוץ לקופסא'

האחריות לא מחייבת, ה'קול קורא' מחייב!



לטורים קודמים:

4 הערות בשולי הבחירות
האחריות מחייבת: פריימריס ביהדות התורה
הפוליטיקה של הרגע אחרי הרגע האחרון
ההשראה של אובמה והתנ"ך של מפקד גולני
'קרן הרכש' שתציל את עולם התורה


תוצאות הבחירות מלמדות בקול ברור: עשרות אלפי מצביעים הלכו והצביעו למפלגות אחרות - ש"ס, האיחוד הלאומי ואפילו ישראל ביתנו והליכוד. כך ניתן לראות בקלפיות בשכונות חרדיות מובהקות בירושלים, בבני-ברק ובערים החרדיות החדשות.

תוצאה זו מחזקת את המגמה עליה הצבעתי במאמרים הקודמים באתר זה. ההצבעה של הסיעה המרכזית לברקת לראשות עיריית ירושלים, יצרה מיאוס מהמצב ששורר ביהדות התורה, שכן לפתע, מעל המים השלווים, כביכול, של יהדות התורה ה"מאוחדת" צפו לעיני כול גושי שנאה, סכסוך, נקמנות אישית ואינטרסים צרים שבינם לבין טובת היהדות החרדית כולה אין דבר וחצי-דבר. הצבעה זו יצרה גם סיטואציה מדהימה שבה הסיעה המרכזית של יהדות התורה פועלת נגד כל חלקי אותה סיעה.

העובדה שלמרות זאת יהדות התורה זכתה למאה ארבעים ושבע אלף קול הייתה רק בזכות דבר אחד בלבד: קול קורא של גדולי הדור, האדמו"רים, ראשי הישיבות והרבנים להצביע ג'.

אילולא אותו 'קול קורא', יהדות התורה לא הייתה עוברת את אחוז החסימה. על כן, כל המיליונים שבןזבזו על קמפיין הפרסום בעיתונים, ברדיו ובטלוויזיה היו בגדר "בל תשחית".

כולם מבינים עתה, עד כמה הקמפיין הזה היה מיותר. אינני מכיר אדם אחד שהצביע לג', או שינה את דעתו לאחר שנחשף למסרי הקמפיין הרשלני והלא-מקצועי הזה. גם הקמפיין לציבור החילוני ('האח הגדול') היה מגוחך במיוחד, ובהתאמה רק גרם לירידת כוחה של יהדות התורה בערי השדה.

בפעם הבאה מומלץ להעביר את התקציב לאחד מארגוני קירוב הרחוקים: צוהר, ערכים, הידברות, לב לאחים או אחרים (אפילו שלגור אין ארגון כזה), אם לא יצביעו ג' – לפחות יזכו לאיזה מסר של יהדות פעם בארבע שנים.

ולגבי נציגי הציבור: חבל מאוד שגדולי התורה לא הכריחו את נציגי הציבור לעמוד גם לבחירת הציבור בעתיד. שכן למדנו דבר אחד חשוב: חברי הכנסת יכולים לעשות כל מה שעל ליבם, ולעולם לא יעמדו למבחן הציבור. זכותם יהיה לצפצף על רצון הציבור, לפעול בניגוד לרצון שולחיהם, זכותם לסכסך, לפלג, זכותם לריב וזכותם לעשות ככל העולה על רוחם. לאחר 4 שנים הם ינדנו מבית לבית של גדולי הרבנים, ומחצר לחצר של גדולי האדמו"רים על מנת להחתימם על 'קול קורא'.

ואנחנו, בעל כורחנו, נסתום את האף, ניטול גלולה נגד כאב בטן - ונצביע.

אבל מתברר שלא כולנו נעשה זאת. ומתברר שיש בציבור החרדי גם קבוצה גדלה והולכת שלטעמם גם יש להם זכות בחירה ולא רק זכות הצבעה.

ופרדוקס אחד נוסף: לפני שאנו מסיימים את השיעור בכיתה ג'. דווקא חברי הכנסת שהתרוצצו מחסידות לחסידות ומרב לרב, מכלי תקשורת לכלי תקשורת נותרו בחוץ (הרב אייכלר והרב כרמל).

ומי שתק? ומי לא שמענו את קולו הערב בכל מערכת הבחירות?


הכותב הינו יועץ אסטרטגי ושיווקי ומנכ"ל פרסום נטו [email protected]

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד