י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

'כפר חב"ד' נגד 'מגזין COL'

עורך 'כפר-חב"ד' החליט לתבוע את בעלי מגזין COL לדין-תורה: "האתר התחיל להוציא לאור מגזין. זו השגת גבול ומלחמה בעיתון". בית הדין סירב להוציא צו מניעה

שערי המגזין החדש
שערי המגזין החדש

בית הדין של רבני חב"ד יצטרך להכריע בקרוב: האם לבעלים של עיתון 'כפר חב"ד' יש זכות בלעדית על הוצאה-לאור בחסידות חב"ד או שגם גופים נוספים יכולים להוציא-לאור מגזינים המיועדים לציבור החב"די.

הכל החל כאשר בעלי אתר האינטרנט הוותיק 'חב"ד און ליין-COL', החליטו להוציא-לאור מגזין שבועי מודפס, תחת השם מגזין COL.

מגזין COL, יוצא-לאור מידי שבוע, מזה שמונה שבועות, ואינו מייצג - כמו האתר - את חסידות חב"ד. הוא מופץ בעשרות ריכוזי חב"ד ברחבי הארץ, וזוכה לפופולריות רבה בקרב מגוון הגילאים. ביום חמישי בבוקר, הוא עולה לאתר - לקריאה והורדה.

אבל יש מישהו שלא ראה זאת בעין יפה.

הרב אהרן-דב הלפרין, עורך השבועון 'כפר-חב"ד', החליט לתבוע את בעלי COL לדין-תורה בבית-דין רבני חב"ד בארץ-הקודש. עיתון כפר חב"ד, היוצא-לאור כבר 29 שנים, נסגר זמנית לפני כארבעה חודשים, ונפתח מחדש תחת קשיים כלכליים כבדים.

הדיון הראשון בתביעה התקיים ביום רביעי שעבר, במשרדי בית-הדין ברחובות, בנוכחות חברי בית-הדין.

"האתר COL התחיל להוציא לאור מגזין", כתב הרב הלפרין במכתב ששלח לבית-הדין בתאריך כ"ד טבת תשס"ט. "מלבד העניין הברור והחמור של 'השגת גבול', מדובר במלחמה נגד של השופר של הרבי 'כפר חב"ד', שבמאמצים כבירים מוציאים אותו לאור מידי שבוע".

הרב הלפרין דרש מהרבנים: "אנו מבקשים מבית הדין לקיים דין תורה על תביעתנו ובינתיים להוציא מיד צו מניעה לסגירתו של המגזין הנ"ל".

הרבנים נקטו לפי שעה בגישה כי קיימים פרסומים ועלונים נוספים מטעם חב"ד, היוצאים-לאור מזה שנים - סירבו להוציא צו מניעה והודיעו כי תשובתם תינתן בימים הקרובים.

את 'מגזין COL' עורך מנחם כהן, בעבר כתב עיתון 'כפר חב"ד', ואחד מכותביו הראשיים הוא העיתונאי יהודה צייטלין, בעבר כתב העיתון 'כפר חב"ד' בניו יורק, וכיום עורך המהדורה האנגלית של COL.

ביום חמישי האחרון, לאחר הדיון בבית הדין, הוקמה ועדה רוחנית ל'מגזין COL'. בראש הוועדה עומד הגאון רבי דוד-מאיר דרוקמן, רב העיר קריית-מוצקין.

את אתר 'חב"ד און ליין-COL' עורך מזה 8 שנים שרון גושן.


גילוי נאות:

דוד רוטנברג, העורך הראשי והמייסד של 'בחדרי חרדים', הקים לפני כ-9 שנים את אתר COL. הוא החל את עבודתו העיתונאית בעיתון 'כפר חב"ד' ושימש, עד לפני כשנה וחצי, כעורך המגזין של העיתון, במשך כשנה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד