י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

שיכון תחילה

בפגישה שקיים האדמו"ר מבעלזא עם ח"כי 'יהדות התורה', דיבר האדמו"ר על כך שיש להציב בראש סדר העדיפויות את נושא הדיור לציבור החרדי. וגם: למה ליצמן זומן לבדו בשעות הבוקר?

חברי הכנסת אצל האדמו''ר מבעלזא
חברי הכנסת אצל האדמו''ר מבעלזא



ערב המשא ומתן הקואליציוני, מתחילים חברי הכנסת של 'יהדות התורה' להיפגש עם גדולי ישראל, על מנת לקבל הכוונה באלו נושאים להתמקד במשא ומתן.

רבים מגדולי הדור, שלאוזניהם מגיעות תלונות רבות על מצוקת הדיור בציבור החרדי, החליטו להציב את נושא הדיור בראש סדר העדיפויות של כל משא ומתן קואליציוני. אולם האדמו"ר מבעלזא לקח את הנושא צעד אחד קדימה, וזימן אליו את כל הח"כים של 'יהדות התורה'.

וכך היום (ב'), בשעות הערב, באו אל ביתו, בזה אחר זה, חברי הכנסת יעקב ליצמן, משה גפני, מאיר פרוש, אורי מקלב, ומנחם אליעזר מוזס. בפגישה נוכח גם ישראל אייכלר, נציגה של בעלזא לכנסת.

האדמו"ר זימן אליו גם את חברי ועדת הדיור במגזר החרדי הרב מיכה רוטשילד, הרב משה רובינשטיין, והרב יצחק פירר. חברי הוועדה הציגו סקירה מקפת על מצוקת הדיור הקשה במגזר החרדי - ואת הפתרונות האפשריים.

הפגישה בערב נערכה לאחר שבשעות הבוקר הגיע חבר הכנסת יעקב ליצמן, על מנת לדון עם האדמו"ר מבעלזא בנושא הדיור. הפגישה נערכה בארבע עיניים.

גורם בכיר בחסידות בעלזא, הסביר מדוע נקרא ליצמן לדון ביחידות עם האדמו"ר, וגילה כי בשעות הבוקר היה מתוכנן כי הגראי"ל שטיינמן, שהגיע בכדי להשתתף בכנס 'יששכר וזבולון' של החסידות, ישתתף אף הוא בפגישה על נושא הדיור. מכיוון שכך, לא ראו לנכון להזמין את חבר הכנסת ליצמן לישיבה משותפת עם הגראי"ל שטינמן, ועל כן הוא נקרא לבדו בשעות הבוקר.

לאחר שהגראי"ל שטיינמן ביטל את השתתפותו בפגישה עם כל הח"כים, נקרא ליצמן להשתתף אף הוא בפגישה שנערכה בשעות הערב.

יצוין, כי האדמו"ר מבעלזא הביע נכונות ללכת לבלוק משותף עם המפלגות הדתיות, על מנת לקדם את האינטרסים המשותפים לכולם, אולם היוזמה נתקלת בהתנגדות קשה בהנהגת 'דגל התורה'.

האדמו"ר שוחח עם הח"כים על חשיבות האחדות, ובפרט כשמדובר, למען הרבות תורה.


יום שכולו תורה

כאמור, היום (ב') נערך 'יום יששכר וזבולון' על-ידי ידידי ותומכי מרכז מוסדות בעלזא, בישיבת בעלזא ברחוב אגריפס בירושלים. לאורך היום, שהוגדר 'יום שכולו תורה', התקיימו סידרי לימוד. מטרת הארגון היא, שכל גביר ייקח על עצמו להחזיק אברך אחד על כל הוצאותיו. הארגון נוחל הצלחה רבה במשך שנים ארוכות.

היום התכנסו נגידים ליד גבירים והאזינו לדרשותיהם של הגרש"י רוזנגרטן, ראש ישיבות בעלזא, הגרא"צ דירנפלד יו"ר נשיאות מרכז מוסדות בעלזא, והגר"מ גנוט, מחבר לוח דבר בעתו. נואם הכבוד היה הגר"מ גרינפלד, רב קהילת "אהבת ישראל" באנטוורפן.

את המשא המרכזי נשא הגראי"ל שטיינמן. .

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד