ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

הנס של הפרמדיק הפצוע

אבי זארוג, אחד מבכירי הפרמדיקים בי-ם, מצא עצמו דווקא בצד השני של המתרס: הוא נפגע בתאונת אופנוע קשה, אך יצא עם פציעה קלה עד בינונית. "החובשים הם בגדר של שלוחי מצווה שאינם ניזוקים"

זירת התאונה
זירת התאונה

חובשי מד"א ומתנדבי "איחוד הצלה" מטפלים מידי יום בתאונות הדרכים הקשות, ונחשפים אליהם מהצד של המטפלים. השבוע מצא עצמו אחד מבכירי הפרמדיקים בירושלים דווקא בצד השני - כאשר נפגע בעצמו בתאונת אופנוע קשה.

"קיבלנו ממוקד מד"א בעיר קריאה שגרתית על תאונת דרכים עם מעורבות של אופנוע", מספר אלי פולק, אחראי מתנדבים בארגון "איחוד הצלה". "תוך כדי קבלת המקרה, קיבלנו דיווחים מעוברי אורח שהבחינו בתאונה בעת התרחשותה, ונמסר לנו כי מדובר בחבר יחידת האופנועים שלנו".

מספר חובשים ואמבולנס שהגיעו לזירת התאונה, טיפלו בפצוע ופינו אותו באמבולנס אל חדר הטראומה בביה"ח 'הדסה עין כרם'.

הפצוע היה לא אחר מאשר פרמדיק מוכר, ומבכירי אנשי ההצלה והחירום בירושלים, אבי זארוג, המשמש גם כחבר ביחידת האופנועים של "איחוד הצלה".

אבי התהפך עם אופנועו, אך בנס, למרות שהמכניזם של התאונה הייתה קשה ביותר והאופנוע ניזוק בצורה אנושה, הוא יצא עם פציעה קלה עד בינונית.

במהלך השבוע הוא עבר ניתוח בכתפו, לאחר שנתגלה שם שבר, וחבריו החובשים שבאו לבקרו אמרו כי ללא ספק מדובר בנס, מאחר והאופנוע התרסק לחלוטין. "החובשים, שכל היום מטפלים בפצועים ועושים חסדים, הם תמיד בגדר של שלוחי מצווה שאינם ניזוקים", אמר פולק.

פולק ציין עוד, כי בשל העובדה שהנסיעה באופנועים מסוכנת, הנהלת "איחוד הצלה" מממנת לכל חברי יחידת האופנועים של הארגון קורסים מקצועיים להחלקות ולנהיגה בתנאים שונים. "חברי יחידת האופנועים אינם רק חובשים מקצועיים, אלא גם נהגים מקצועיים מהשורה הראשונה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד