י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מיכאל הגשים חלום • גלריה ווידיאו

החובש המיוחד של 'איחוד הצלה' בבית 'שיח סוד': מיכאל, בחור עם תסמונת דאון, הגשים את חלומו והתקבל כמתנדב - בתמורה לציות לרופאיו • סיפור מרגש, כולל גלרית תמונות ווידאו לצפיה

מיכאל מגשים חלום. עם מתנדבי איחוד הצלה
מיכאל מגשים חלום. עם מתנדבי איחוד הצלה




זהו היה יומו הגדול של מיכאל בועז. מיכאל, בן 21, חניך המוסד השיקומי 'שיח סוד' בירושלים, הוא בחור עם 'תסמונת דאון'. בטקס מרשים שנערך במוסד, הוא הגשים את חלומו הגדול - להצטרף כמתנדב לארגון 'איחוד הצלה'.

מיכאל בועז לומד במוסד השיקומי 'שיח סוד' מזה למעלה מעשר שנים. במהלך החודשים האחרונים החל לפתח קושי חמור בנשימה, שהובילה אף לסכנה ממשית. לאחר טיפול בבית החולים, הורו לו הרופאים לחבוש מסכת חמצן מיוחדת בשנתו, כדי שיוכל לנשום תוך כדי שינה ולא יסכן את חייו. כמו כל אדם שמתבקש לעשות כך, מיכאל התקשה והתנגד לחבוש את המסכה שהטרידה את שנתו.

הצוות המסור ב'שיח סוד', שבקי בטיפול בנערים וילדים מיוחדים, ידע שלמיכאל יש חלום - להתנדב בארגון המתנדבים 'איחוד הצלה', אשר חבריו פועלים להצלת חיי אדם.

כך, ברעיון מקורי ומיוחד הגיע מדריכו האישי והציע לו עסקה: להתחייב לחבוש מידי לילה את מסכת החמצן, ובתמורה ידאג שיצטרף כמתנדב ל'איחוד הצלה'.

מיכאל הנרגש הסכים והחל לחבוש את מסכת החמצן בלילות - והצוות עמד בהבטחתו ופנה מיידית להנהלת 'איחוד הצלה', כדי לשתפם ביוזמה חשובה זאת, שתסייע למיכאל הן להגשים את חלומו, ובעיקר תסייע לו רפואית.

"כאשר קיבלנו את הפנייה המיוחדת מהצוות המסור של 'שיח סוד', לא היססנו ולו לרגע. נענינו מיד בחיוב", מספר הרב זאב קשש יו"ר "איחוד הצלה", אשר הורה לצוות המשרד להכין כרטיס מתנדב מיוחד למיכאל בועז, המתנדב.

בטקס מרגש, בנוכחות הוריו ומשפחתו, הצוות החינוכי ומספר אופנועני 'איחוד הצלה' ואמבולנסים, התקבל מיכאל כמתנדב של כבוד בארגון 'איחוד הצלה'. הוא קיבל אפוד מיוחד של מתנדב, וכן כרטיס אישי עם תמונתו, כשאר 1500 המתנדבים בארגון.

הטקס, שהתקיים באולם המרכזי של "בית שיח סוד", לווה בתזמורת ובנאומים של אביו, אחראי המתנדבים הארצי של "איחוד הצלה", המדריך שיזם את העסקה, וכן מיכאל עצמו, שפתח את דבריו ב"זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו'". מיכאל סיפר לנוכחים שזהו היום השמח בחייו, וחבריו הרבים שהריעו לו, רקדו ושמחו שעה ארוכה.

מיכאל שזכה לאחר ה'הכתרה' כמתנדב בארגון לסיבוב על אחד מאופנועי ההצלה שהיה במקום, סיפר בחיוך שעל זה חלם זמן רב.

הרב שמעון לוי, מנכ"ל "שיח סוד", מספר כי התחושה שקיבל מיכאל היא עצומה. "אנו תמיד עמלים על שילובם של החניכים בסיוע ובעבודות בקהילה, אך התחושה שמיכאל מרגיש כמתנדב 'איחוד הצלה', כשאכן יסייע להם במשרדים ובמגוון פעילויות, נותנת לו את התחושה שהוא כשווה בין שווים, ובעיקר יסייע לכך שילבש את מסכת החמצן הנחוצה לו כל כך בלילה. כתוצאה ישירה של רצף טיפולי מקצועי שליווה את מיכאל מהגיל הרך בשיח סוד בדרכו המיוחדת נהפך מיכאל מנתרם לתורם וזה היה חזונו של אבי ז"ל, הרב דב לוי, מייסד החינוך החרדי המיוחד".

אביו של מיכאל סיפר גם הוא, כי הטקס יגרום לשינוי מהותי אצל בנו. "אני מאמין שהמסר העיקרי שיוצא מהחגיגה הזאת הוא שכל החניכים יבינו עד כמה חשוב לציית להוראות הרופאים, וכי הצוות החינוכי של 'שיח סוד' יעשה הכול על מנת שזה יקרה, גם במחיר המיוחד של הגשמת חלומותיהם, כמו זה של בני מיכאל שיחי'", אמר בהתרגשות.

אחראי מתנדבים ארצי ב"איחוד הצלה" אלי פולק שחיבק את מיכאל, אמר שאין לו צל של ספק שמיכאל יהיה אחד המתנדבים המסורים ביותר בארגון. "מיכאל איננו מתנדב רגיל, אלא מתנדב בכיר, מתנדב של כבוד", אמר פולק, כשמיכאל המאושר מסתובב באפוד ההצלה שלו, בריקוד עם חבריו ומשפחתו, בשמחו את היום בו חלומו התגשם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד