י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

"עמדתנו לא השתנתה"

בעקבות החשיפה ב'בחדרי חרדים' על האישור של הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי, לחלק תלושים של 'שפע שוק', אומרים ב'וועדה למען השבת': "גדולי ישראל לא שינו את עמדתם בשום אופן"

''הגרי"ש אמר לא אפילו לא להיות שם''. אברכים ליד חנות 'שפע שוק'
''הגרי"ש אמר לא אפילו לא להיות שם''. אברכים ליד חנות 'שפע שוק'

ב'וועדה למען השבת' לא מרוצים, בלשון המעטה. הפירסום הבוקר באתר 'בחדרי חרדים', לפיו אישורו הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי לחלק תלושי קנייה של 'שפע שוק' בכולל פוניבז', גורם - לדבריהם - להחלשת המאבק ברשת.

אברכי כולל פוניבז' יקנו בתלושי 'שפע שוק'

אחד מבכירי הוועדה (ואין שם הרבה בכירים), אומר היום ל'בחדרי חרדים': "המדיניות הרשמית של הוועדה לא השתנתה. אבל אנחנו רק צינור להעביר את דבריהם של גדולי ישראל, ואם גדולי ישראל החליטו שאפשר לקחת תלושים, כך צריך לעשות. אם כי אני לא מעריך שיש שינו במדיניות. יש פעמים שהוראות ניתנות לשאלות פרטיות ולא כהוראה ציבורית. בכל אופן אנחנו לא קיבלנו הוראה לשנות המדיניות".

• דיברתם לאחרונה עם גדולי ישראל על העניין?

"אני יודע שלפני מספר שבועות ניגשו לגרי"ש אלישיב לשאול אותו אם ניתן לקנות ב'שפע שוק', והוא אמר: 'לקנות שם? להיות שם גם אסור. זה חילול ה''. היו עוד מספר אנשים ששאלו אותו לצרכים פרטיים ולא כהוראה ציבורית, והוא אסר עליהם לקנות שם".

• המאבק ב'שפע שוק' הצליח? החנויות היום די מלאות.

"זה המאבק המוצלח ביותר בתולדות המאבקים החרדים במחללי שבת. ניתן לראות את הדו"חות של 'שפע שוק' בריכוזים החרדים, ולהבין באיזה סדר גודל של הצלחה מדובר. יתירה מזאת: הגברנו את המודעות של שאר הרשתות לשמירת השבת. הרשתות יודעות, כי אם לא ישמרו את השבת, הציבור החרדי לא יבוא לקנות שם".

• למה בכל התקופה לא יצא חרם רשמי? הציבור ניזון רק משמועות.

"ברוך ה' לא היה צורך רשמי בחרם. הציבור הבין לבד את המשמעות שיש בלפרנס מחללי שבת. הרי לנו אסור לשתות יין של מחלל שבת בפרהסיא, אז מישהו שהוא חוטא ומחטיא, ומתפרנס מחילול שבת, אנחנו נלך לפרנס אותו?. גדולי הדור ראו שהציבור לא נותן יד לחילול שבת, ולא הוציאו חרם רשמי".

• יהיה עוד פרסומים בעניין? או שהחרם ילך וידעך?

"עמדתנו ידועה לציבור. אנחנו לא יכולים להתעסק עם זה כל הזמן. אנחנו עסוקים עכשיו בחניון של קרתא שנפתח בשבת קודש. אנחנו לא יכולים להתעסק כל הזמן עם אותו דבר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד