י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

כיצד למנוע מפגעים על יד הבית?

'חרדים לסביבה' פועלים להסרת המטרד הסביבתי בקרית הרצוג, שם מתכוונת העירייה להקים חניון למשאיות אשפה בסמוך למקום מגורים. "אם נדרש שינוי מקום למשאיות, הוא חייב להעשות בשיתוף פעולה עם התושבים"

כיצד למנוע מפגעים על יד הבית?

בארגון "חרדים לסביבה" נתקבלו פניות מתושבי קרית הרצוג, המוחים על כוונת העירייה להקים חניון למשאיות אשפה סמוך למקום מגוריהם.

עמותת 'חרדים לסביבה' פועלת להסרת המטרד הסביבתי. מנכ"ל הארגון יהודה גנוט פנה בקריאה לעירייה לבחון את התכנית ולהרחיקה ממקום מגורים, וקורא לשיתוף הציבור בתכנון אורבני נכון אשר ימנע מפגעים.

אם נדרש שינוי מקום למשאיות, אומר גנוט, הוא חייב להיעשות בשיתוף פעולה עם התושבים השכנים. "הזכות לדעת" היא בסיסית ומעוגנת בחוק ושיתוף הציבור הוא מחובתה של כל רשות מקומית. במיוחד בפרויקטים מגלומניים, הגורמים נזקים עתידיים, ואשר ניתנים לפתרונות חלופיים נדרשת מהרשות והעומדים בראשה אחריות כלפי האזרח. התושבים חסרי הידע בנושא עומדים לפעמים חסרי אונים למציאת פתרון להרחקת המטרדים.

זה המקום להודיע לצבור תושבי העיר כי העמותה החלה בהדפסת חוברת "המדריך לפעילות ציבורית לסביבה", אשר עונה על השאלות: כיצד למנוע מפגעים על יד הבית? מי אחראי להסרת המפגע? אצל מי להתלונן? כיצד להעביר ולמנוע מטרדים?

פניות רבות אל העמותה מלמדות כי הציבור לא מוותר על זכותו לגור במקום שנעים וראוי לחיות בו.

קישורים:
כתבה מצולמת
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד