ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

מהבריכה לבית המדרש

בערב חג הסוכות טבע בנו של סנ"צ בני פלד בבריכה, ומצבו הוגדר כצמח. בביקור שערך אצל גדולי הדור, הורו לו להוסיף לילד שם. השבוע הוא הגיע עם הילד הבריא על מנת להודות לרבנים

הגרמ"י ליפקוביץ עם בני פלס לצידו בנו רפאל אריאל
הגרמ"י ליפקוביץ עם בני פלס לצידו בנו רפאל אריאל

בערב חג הסוכות, טבע בנו של הקצין בני פלס בבריכה, לאחר שנפגע בראשו מקפיצה לא מוצלחת. הילד אריאל פונה בניידת של טיפול נמרץ כשהוא במצב קשה. לבית החולים הוא הגיע כשהוא מונשם באמצעות בלון חמצן, ומורדם לחלוטין. מצבו הוגדר כצמח.

באותו יום בשעות הערב קיימו מפקדי המשטרה, ביניהם אביו בני פלס, ביקור לקראת החג אצל גדולי ישראל הגר"ח קניבסקי, הגראי"ל שטיינמן, הגרמ"י לפקוביץ,והגר"ג אדלשטיין וביקשו את ברכתם לרפואתו.

במהלך הביקור אצל הגרמ"י לפקוביץ ביקש האב ברכה לבנו ולאחר מכן סיפר כי מרן הגר"ח קנייבסקי אמר להוסיף את השם רפאל לשמו. הגרמ"י ליפקוביץ אמר שאין לעכב את דברי הגר"ח, ובמעונו הכריזו על הוספת השם ומיד אמרו פרקי תהילים במניין לרפואתו.

במהלך הביקור סיפר האב כי הבחור רכש אתרוג לארבעת המינים וכי דקדק ביותר בקיום מצוות. אביו סיפר: "מדובר בבחור שחזר בשנים האחרונות בתשובה ואף נלחם על קיומו של בית כנסת בבית הספר התיכון ברמת-גן, בו למד".

כחודש לאחר מכן התעורר בנס של ממש, ובימים האחרונים שוחרר מבית החולים, הסיפור עשה לו כנפים וכל שוטרי מרחב גוש דן התעוררו והתחזקו מהסיפור המיוחד.

כאמור, בערבו של יום שלישי השבוע הגיע האב יחד עם בנו רפאל אריאל (בן איטה) וקציני משטרה נוספים להגראי"ל שטיינמן, הגר"ח קנייבסקי, הגרמ"י לפקוביץ' והגר"ג אדלשטיין על התפילות ולהודיע להם על הנס שאירע.

הגרמ"י ליפקוביץ התרגש נורא וסיפר את שאירע לסבא מסלבודקא זצוק"ל, הגרמ"י סיפר כי בנו של הסבא מסלבודקא שהיה עילוי גדול ומסר שיעורים בישיבה נפטר בפתאומיות, היה זה בערב חג הסוכות ובמשך כל חג הסוכות לא הרגישו על הסבא מסלבודקא דבר, במוצאי חג הסוכות מיד לאחר הבדלה החל הסבא מסלבודקא לבכות על מה שאירע והתעלף. הגרמ"י ליפקוביץ אמר כי זה מעשה רב לראות איך גדולי ישראל נוהגים במצבים כאלו, ומכאן צריכים ללמוד שומרי תורה ומצוות איך לנהוג במצבים כאלו, לנהוג בדרכי ה'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד