י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

"גם אותי רדפו בירושלים בצעירותי"

לאחר מערכת בחירות סוערת שעבר הרב יעקב ישראל איפרגן-'הרנטגן' בנתיבות, במהלכה הופץ נגדו חרם, הוא זוכה לקבל עידוד ותמיכה מהגר"ע יוסף, שאמר לו: "תמשיך להגדיל תורה ולהחזיק עוד הרבה כוללים"

הגר"ע יוסף ו'הרנטגן'
הגר"ע יוסף ו'הרנטגן'



העיר נתיבות, עיר מנומנמת מבחינה פוליטית בדרך-כלל, ריכזה התעניינות תקשורתית בבחירות המוניציפאליות האחרונות. בעיר התנהלה מערכת בחירות סוערת שלא מביישת אף שכונה חרדית בירושלים. קמפיינרים, אסטרטגים ומשרדי פרסום נשכרו בעלות עתק, והמפלגות המקומיות נלחמו על כל קול.

על הסיבות שהביאו את הלחימה העזה לעיר, כבר נכתב כאן בעת התרחשות האירועים. נציין רק כי בעיר ישנם מספר גדול של חצרות רבנים. די אם נזכיר, את ישיבת הנגב, בראשות הגר"י מאיר, משפחת אבוחצירה, וחצרו של הרב יורם אברג'יל. החצרות כולן התאחדו ברשימה אחת בשם: שס"ג. ומול כל הגוורדיה הוותיקה, נעמד הרב יעקב ישראל איפרגן, המכונה 'הרנטגן'. אנשי 'הרנטגן' טוענים, כי קיבל את ההחלטה לפתוח מפלגה שתרוץ בנפרד בעקבות קשיים שהערימו אנשי העירייה, במצוות ראשי החצרות, על התפתחות מוסדותיו.

כך או כך, ברשימת שס"ג נכנסו ללחץ מרשימתו של 'הרנטגן', שהלכה וצברה תאוצה, ובצעד חסר תקדים, נסע ראש ישיבת 'הנגב', הגר"י מאיר, לגדולי הדור, והוציא מכתב נגד 'הרנטגן' - מכתב שלא זכור כמותו נגד רב בישראל. המכתב, אגב, לא הופץ ולא הודפס בעיתונים, לאחר שגדולי הדור חזרו בהם מחתימותיהם.

בקמפיין המבריק שניהל הרב איפרגן בנתיבות, לא נרשמה כל התייחסות לקמפיין הנגטיבי שניהלו נגדו אנשי מפלגת שס"ג. 'הרנטגן' עצמו ספג פגיעות אישיות, בדמות כתבי נידוי שנמסרו לילדיו הקטנים, והתנכלויות נוספות, אבל חוסר התגובה הוכיח את עצמו בקלפי.

רשימתו של 'הרנטגן' קיבלה יותר קולות מרשימת שס"ג.

עם אלי ישי והגר"ע יוסףצילום: עם אלי ישי והגר"ע יוסף
עם אלי ישי והגר"ע יוסף


"גם אותי רדפו בירושלים בצעירותי"

מי שלא יצא נגד הרב איפרגן, היה הגר"ע יוסף, שלא הביע דעה. זאת, למרות שרשימת ש"ס רצה ברשימה מקבילה לרשימתו של 'הרנטגן'. בכנס הניצחון שערך לאחר הבחירות, הכריז הרב איפרגן: "כל נציגי אינם שלי, אלא של מרן רבנו עובדיה יוסף והם ישמעו אך ורק למרן".

בבחירות הכלליות פנו ראשי תנועת ש"ס, אלי ישי ואריאל אטיאס, אל אחד מראשי הקמפיין של הרב איפרגן, פעיל ותיק בתנועת ש"ס, בשם אלדד דידי, כדי שינהל את מטה בני תורה באזור הדרום כולו. אלדד, בעידוד 'הרנטגן', הוציא 200 אברכים שיעבדו למען תנועת ש"ס, ואלה הביאו להצלחה גדולה.

בעקבות זאת הזמין הגר"ע יוסף את הרב איפרגן לפגישה, והשניים שוחחו ביחידות למעלה מ-10 דקות. במהלך דבריו חיזק הגר"ע יוסף את הרנטגן, ואמר לו: "אל תחת ואל תפחד. גם אותי רדפו בירושלים בצעירותי, עד שבא הרב עזרא עטיה זצ"ל ועמד לצידי. תמשיך להגדיל תורה ולהחזיק עוד הרבה כוללים בדרום".

לאחר מכן העניק הגר"ע יוסף לרב איפרגן ספר חדש, עם הקדשה אישית.
.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד