י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

גוגל: גילינו מה הפיל את gmail

החברה מסבירה מה גרם לתקלת הדואר השבוע וחושפת כלי המאפשר מעקב בזמן אמת אחר תקלות בשירותיה. גוגל גם מבטיחה לפצות את לקוחותיה העסקיים, המשלמים סכום של 50$ לשנה על תיבת הדואר שלהם

גוגל: גילינו מה הפיל את gmail
לוגו גוגל

גוגל מספקת הסבר לקריסת מערכת הדואר שלה: פוסט בבלוג של ענקית החיפוש, עליו חתום אקסיו קרוז, האחראי על הכשירות של שירות הדואר, מפרט בדיוק מה גרם לדפיקות לב אצל אנשים רבים ברחבי העולם.

לדבריו, התקלה ארעה בזמן עבודה שגרתית על אחד ממאגרי הנתונים האירופאיים של החברה. בזמן תחזוקה כזו, שירותי הדואר שבמאגר מופנים אל מרכז נתונים אחר, אך הפעם נגרמה תקלה בשל קוד חדש שתפקידו לשמור את המידע קרוב גיאוגרפית אל בעליו. הדבר גרם לעומס יתר באחד ממאגרי הנתונים האחרים באירופה, אפקט שמיד השפיע על מאגרי הנתונים האחרים.

לדברי קרוז, לקח לצוות של ג'ימייל כשעה עד שהצליחו להשיב את המצב. לדבריו, גוגל תחקור את הסיבות לתקלה ותנסה להבטיח שלא תחזור על עצמה.

עקב הביקורות הרבות שהוטחו בגוגל על שלא ידעה את לקוחות ה-Gmail בזמן אמת על התקלה, השיקה החברה שירות חדש בשם Google Apps Status Dashboard. הכלי החדש הוצג בפוסט אחר בבלוג של גוגל, כחלק ממאמציה של גוגל להיות שקופה יותר למשתמשיה, עם דגש על לקוחותיה העסקיים המשלמים.

הכלי החדש מציג את הסטאטוס של מספר כלים מתוך Google Apps ביניהם שירות ה-Gmail, Google Calender, Google Talk ו-Google Documents. מנהלים בעסקים המנויים על השירות יכולים לקבל תמונה של מצב השירות דרך ה-Admin control panel. באם ישנה תקלה באחד השירותים ניתן לקבל עליה מידע במהירות באמצעות לחיצה על האייקון המתאים.

בנוסף ,החליטה גוגל גם לפצות את לקוחותיה העסקיים, אלו המשלמים סכום של 50$ לשנה על תיבת הדואר שלהם כחלק מחבילת Goole Apps. אלו יקבלו זיכוי על 15 ימים לחשבונם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד