י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נתונים זוגיים

הפרסום ב'מעריב' על התנגדותו הנחרצת של הגרי"ש אלישיב לכל פשרה בנושא חוק 'ברית הזוגיות', הרגיז את אנשי ש"ס. היום הם קיבלו הבהרה: הדברים אינם נכונים. וגם: למי היה אינטרס להוציא את המידע?

הפעילו את המקורב בבית הרב. הגרי"ש אלישיב
הפעילו את המקורב בבית הרב. הגרי"ש אלישיב

האם אינטרס להכשילת המשא ומתן בין המפלגות החרדיות לליכוד הוביל היום (ו') לפרסום בעיתון 'מעריב', לפיו הגרי"ש אלישיב מתנגד בנחרצות לפשרה בחוק 'ברית הזוגיות'?

גורמים בשתי המפלגות החרדיות אומרים שכן.

והאמת? כנראה, כמו תמיד, איפשהו באמצע.

העיתונאי לענייני חרדים של עיתון 'מעריב', פירסם היום בעמוד הראשון של העיתון: "הגרי"ש אלישיב מתנגד לכל פשרה בחוק". בגוף הכתבה נכתב: "מקורב לרב אלישיב אמר כי על רקע הניסיונות להגיע לפשרה בין ישראל ביתנו לבין החרדים בנושא זה, נשאל בימים האחרונים מנהיג הציבור הליטאי באשר לעמדתו בנושא. בתשובה הבהיר כי הוא מתנגד לכל פשרה. לדברי המקורב, מדובר בעמדתו הסופית.

"הרב הסביר כי דווקא מאחר שמסתמנת הקמת ממשלת ימין צרה, יהדות התורה לא תוכל לאפשר את שינוי הסטטוס קוו בנושא. 'אם הממשלה תוקם על הקולות שלנו זה נקרא שבמו ידינו אנחנו מאפשרים את החוק של ברית הזוגיות', אמר.

הוא מוסיף את הסיבה לפירסום הדברים, שלא במסגרת המשא ומתן, וכותב: "המקורב הסביר את השיקול שהנחה את הרב: 'אם הייתה מוקמת ממשלה רחבה לא היינו יכולים להשפיע על ההחלטה, והיינו מתנגדים לה. כשהקמת הממשלה תלויה בנו, הרב מתנגד לכניסה שלנו שתעביר את ברית הזוגיות.

"כמו כן, הוסיף, מוטב לפרסם את עמדת הרב כבר כעת, על מנת לסתור טענות כי המשא ומתן התפוצץ בשל דרישות כספיות מצד החרדים".

בכירי המפלגות החרדיות, קמו בבוקרו של יום שישי ושפשפו את עיניהם בתימהון רב. הם לא שמעו כזה דבר מהגרי"ש אלישיב. ראשון הדוברים להגיב באופן רשמי היה חבר הכנסת אורי מקלב, שאמר לרדיו 'קול חי':"הסיפור הזה הוא ספין מבית קדימה שמעוניינת להכשיל את המו"מ ולהקשיח את עמדותיו של ליברמן".

ואכן, בבוקרו של יום, קיבל אחד ממקורביו של אלי ישי טלפון מבית הגרי"ש אלישיב המכחיש את הדברים. בשיחת הטלפון נאמר מפורשות, כי הפירסום לא יצא מבית הרב, ושיתוף הפעולה בין המפלגות יימשך כסידרו.

אותו מקורב אומר לאתר 'בחדרי חרדים': "מי שפירסם את הדברים מעוניין להכשיל את המו"מ עם הליכוד על מנת להעלות את קדימה. האינטרס שלו ברור: הוא יהיה זה שיתפור את העיסקה עם קדימה, ולשם כך הוא הפעיל את מקורבו בבית הגרי"ש".

אך ככל הנראה הדברים אינם מדויקים.

הגרי"ש התנגד לפני זמן לא רב לפשרה שהציע הגר"ש עמאר בנושא ברית הזוגיות. באומרו: "כל פשרה תנוצל על-ידי בג"ץ להרחיב את החוק. הציבור החרדי לא יכול להרשות לעצמו להיות זה שיגרום להתרת נישואים אזרחיים".

כאמור, האמת נמצאת באמצע. אך אין ספק שהיה גורם בעל אינטרס להוציא את הדברים בעיצומו של המו"מ, והוא לא עשה זאת בכדי שהמו"מ יצליח.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד