י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מחקר: תרופות נגד צינון שנמכרות ללא מרשם לא עוזרות לילדים מתחת לגיל 12

במקרים נדירים עלולות כמה מהתרופות לגרום לתגובות אלרגיות ואף להזיות. המחקר מדגיש כי התרופות שנבדקו אינן מסכנות חיים והורים יכולים לתת אותם לילדים מעל גיל 6, אם הם מרגישים כי זה עוזר להם

מחקר: תרופות נגד צינון שנמכרות ללא מרשם לא עוזרות לילדים מתחת לגיל 12
אילוסטרציה: ShutterStock


מחקר חדש בבריטניה מטיל ספק ביעילות של תרופות נגד צינון, הנמכרות ללא מרשם, לטיפול בילדים מתחת לגיל 12. המחקר, שנערך מטעם הסוכנות הממשלתית לפיקוח על תרופות בבריטניה, לא מצא ראיות חותכות ליעילותן של תרופות רבות אצל ילדים. עוד קובעת הסוכנות כי יש לאסור מכירת 36 תרופות לילדים מתחת לגיל שש.

המחקר קובע, כי במקרים נדירים עלולות כמה מהתרופות לגרום לתגובות אלרגיות ואף להזיות. בעקבות הממצאים, החליטו הבריטים כי חלק מהתרופות לא יימכרו לבני שש ומטה. הודעה על כך תפורסם על אריזות המוצרים.

יחד עם זאת, המחקר מדגיש כי התרופות שנבדקו אינן מסכנות חיים והורים יכולים לתת אותם לילדים מעל גיל 6, אם הם מרגישים כי זה עוזר להם.

הסוכנות הממשלתית הודיעה כי אין בכוונתה להוריד את התרופות הללו מן המדפים בבתי המרקחת.

"לפני הרבה שנים חשבו שמינוני תרופות שמתאימים למבוגרים, נכונים גם לילדים - היום אנחנו כבר יודעים שגופם של ילדים שונה", אמר דובר הסוכנות לפיקוח על תרופות בבריטניה. בנוסף, תרופות ללא מרשם נמכרות כבר שנים לצורך טיפול בצינון ושיעול. ואולם, כשהן רק יצאו לשוק לא נערך ניסוי מדעי מספיק כדי לבחון את יעילותן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד