כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

לראשונה: שוכפלו תאי גזע ללא שימוש בעוברים

חוקרים בריטים: הצלחנו ליצור תאים בעלי תפקוד דומה לזה של תאי גזע עובריים, ללא צורך להשמיד עוברים, באמצעות 'תכנות' תאי עור, שנלקחו ממבוגרים

לראשונה: שוכפלו  תאי גזע ללא שימוש בעוברים


חוקרים בריטים הכריזו על פריצת דרך משמעותית בתחום המחקר הגנטי, העשויה להביא לסיום הוויכוח בנוגע לטכנולוגיית תאי הגזע. לדברי המדענים, הם הצליחו ליצור תאים בעלי תפקוד דומה לזה של תאי גזע עובריים, ללא צורך להשמיד עוברים.

במאמר בכתב העת המדעי Nature, הציגו החוקרים דרך "לתכנת" תאי עור, שנלקחו ממבוגרים, כך שישיבו לעצמם תכונות של תאי גזע עובריים.

יצוין, כי חוקרים הצליחו כבר לפני שנה לייצר תאי גזע מתאים של אנשים בוגרים, אלא שהתהליך כלל הזרקה של נגיפים שעשויים לגרום לסרטן, ולכן לא ניתן היה להשתמש בהם למטרות רפואיות.

תאי הגזע הם תאים המתהווים בשלב מוקדם של התפתחות העובר, לפני ההתמיינות לסוגים שונים של תאים. הם מתחלקים שוב ושוב, וקבוצות שונות של התאים הנוצרים מקבלות תכונות של רקמות ואיברים שונים בגוף.

מתאים אלה מסוגלים כיום "לגדל", לפי הצורך, רקמות שונות, שאותן ניתן להשתיל בגוף האדם, במקרה של מחלה או פגיעה. אם ניתן לייצר את התאים מעורו של כל מטופל, הרי שיש להם דנ"א זהה למטופל - וניתן להשתמש בהם בלי חשש שיידחו על-ידי המערכת החיסונית של הגוף. אלא שלשם כך, מדענים נאלצו עד לאחרונה להשתמש בעוברים בני כחמישה ימים, מה שגורם לרציחתם. המחקר החדש ימנע מעשי רצח אלו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד