כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

לראשונה: ירידה במכירת טלפונים סלולאריים

בשלושת החודשים האחרונים של 2008 נמכרו בעולם 314.7 מיליון מכשירים, ירידה של 4.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בכל השנה נמכרו 1.22 מילארד טלפונים ניידים, כ-6% יותר משנת 2007

מכשיר סלולארי, ירידה במכירות. צילום אילוסטרציה
מכשיר סלולארי, ירידה במכירות. צילום אילוסטרציה

לראשונה מעולם, מכירות מכשירי הסלולר בעולם ירדו ברבעון הרביעי של 2008, כך עולה מנתוני חברת המחקר גרטנר. על פי הנתונים שאוספת החברה, נמכרו בעולם כ-314.7 מיליון מכשירי סלולר ברבעון הרביעי של 2008, ירידה של 4.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. למרות זאת, שנת 2008 עדיין שיקפה צמיחה לשוק זה. בכל השנה נמכרו בעולם 1.22 מיליארד מכשירי סלולר חדשים, כ-6% יותר משנת 2007.

לדברי קרולינה מילנסי מנהלת מחקר בגרטנר, "לקוחות רבים חששו ברבעון הרביעי לקחת על עצמם את ההתחייבות למפעיל הכרוכה ברכישת מכשיר חדש. הירידה בביקושים הורגשה גם בשווקים המפותחים וגם במתפתחים".

נוקיה מוסיפה להוביל עם נתח שוק עולמי של 37.7% ברבעון הרביעי, עם כי נמוך במעט מנתח השוק שלה ברבעון השלישי. בסיכום שנתי, מכרה החברה הפינית כ-472 מיליון מכשירים, אשר מעניקים לה נתח עולמי של 38.6%. בגרטנר מציינים כי העובדה שנוקיה לא הביאה עדיין לשוק מספיק מכשירים עם מסכי מגע, גרמה לפגיעה במכירות הסמרט-פון שלה. סמסונג הקוריאנית ביצרה את מעמדה כחברת המכשירים השנייה בגודלה בעולם, כאשר נתח השוק שלה הגיע בשנת 2008 ל-16.3,תוספת שנתית של כ-3%. הסיבה לגידול בנתח השוק, כך מעריכים בגרטנר, היא המהירות שבה הציגה החברה מכשירים עם מסך מגע, כמו האומניה אשר הושק בישראל לפני מספר חודשים.

במקום השלישי, עדיין נמצאת מוטורולה, עם נתח שוק של 8.7% בחישוב שנתי. עם זאת, נתח השוק של החברה נמצא בצניחה, כך שברבעון הרביעי היא דורגה רק במקום החמישי, עם נתח שוק של 6.9% בלבד, לאחר ש-LG וסוני-אריקסון עקפו אותה. LG הקוריאנית רשמה לעצמה נתח שוק של 8.4% בשנת 2008, שיפור של 1.6%. העלייה בנתח השוק מוסברת בשל חוזה גדול שלה עם חברת ווריזון האמריקאית, וחדירה מחודשת שלה להודו. ברבעון הרביעי רשמה LG נתח שוק גבוה יותר 8.9%.

סוני-אריקסון רשמה ירידה של נתח שוק ברבעון הרביעי ל-7.5% כ-1.5% פחות מהרבעון המקביל אשתקד. בגרטנר מסבירים כי החברה נתקלה בתחרות קשה בתחום ההתמחות שלה, שהם מכשירי מוסיקה וצילום. כמו כן ציינו כי העובדה שלא הביאה לשוק מכשיר עם מסך מגע, פגעה אף היא במכירות החברה. בסיכום 2008, לסוני-אריקסון נתח שוק של 7.6% והיא דורגה במקום הרביעי.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד