י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מחקר: קוסמטיקה עלולה לפגוע באם ובעובר

מחקר ישראלי חדש מגלה כי נשים בהיריון הנחשפות לחומרים סינתטיים מסוג פטלאטים, המצויים במוצרי קומסטיקה, עלולים להזיק לאם ולעובר. לפי המחקר, כמעט כל הנשים בהיריון חשופות לחומרים סינתטיים מסוג פטלאטים

אולטרה סאונד - תינוק ברחם אמו
אולטרה סאונד - תינוק ברחם אמו


מחקר חדש שנערך בישראל מגלה כי כמעט כל הנשים בהיריון חשופות לחומרים סינתטיים מסוג פטלאטים, שעשויים לגרום לשינויים הורמונליים אצל האם ולפגיעה בפוריותו העתידית של העובר. כמו כן, נמצא קשר בין שימוש בסוגים מסוימים של תכשירים קוסמטיים לבין חשיפה מוגברת לפטלאטים.

פטלאטים הוא כינוי לקבוצת חומרים סינתטיים שמשמשים, בין השאר, בתעשיית הפלסטיק, באריזות מזון, בצעצועים, ברהיטים ובתכשירים קוסמטיים.

תמר ברמן, מהמחלקה לבריאות הסביבה במשרד הבריאות, שהובילה את המחקר: "יש הרבה מחקרים שמראים קשר בין חשיפה לפטלאטים לירידה באיכות הזרע ובפוריות. יש כמה מחקרים שמצביעים על כך שחשיפה לפטלאטים בזמן ההיריון יכולה להשפיע על ההתפתחות המינית ועל המערכת ההורמונלית של העובר. העובר הוא הכי פגיע ובתקופת ההתפתחות שלו ההשפעה של מזהמים סביבתיים עשויה להיות הכי משמעותית".

במחקר נמצא גם כי אצל נשים שהשתמשו בארבעה או יותר סוגים של תכשירים, ריכוז החומרים בשתן היה גבוה פי ארבעה לעומת נשים שהשתמשו בשני סוגים בלבד או פחות.

דו"ח שפורסם על ידי ארגון גרינפיס לפני שנתיים טען שכמעט כל הבשמים והמוצרים הקוסמטיים מכילים פטלאטים. כך, למשל, הם משמשים ליצירת תחושה של לחות וכן ליצירת קצף ברוב סוגי השמפו. חברות הקוסמטיקה טענו בתגובה שהן אינן משתמשות בחומרים שהוכחו כמזיקים.

קישורים:
מקור: הארץ
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד