ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

מרגלית ובוים פותחים רשת חדשה

עוד לא חלפה שנה מאז רכשה 'שופסל' את רשת 'אלף', וכבר מתארגנים מרגלית ובוים, בעליה החרדיים לשעבר של הרשת, לפתיחת רשת חדשה בל"ג בעומר. תפעל במגדל העמק, בלוד, ובצ'ק פוסט • בלעדי

מרגלית ובוים
מרגלית ובוים

עוד לא חלפה שנה מאז הושלמה עיסקת רכישת רשת 'אלף' על-ידי 'שופרסל', וכבר מתארגנים אברהם משה מרגלית ואריה בוים, בעליה החרדיים לשעבר של הרשת, יחד עם שותפם השלישי יהודה לניאדו, לקראת פתיחת רשת חדשה בל"ג בעומר הקרוב.

בבסיס ההסכם של בעלי 'אלף' לשעבר עם 'שופרסל' נאמר, כי בשנה הראשונה שלאחר ההסכם, לא יוכלו בעלי 'אלף' להקים רשת חדשה באזורים החרדיים, אולם בשאר ערי הארץ לא הוטלה עליהם כל מגבלה במסגרת ההסכם.

בתחילה תיכננו בעלי 'אלף' להקים מיד רשת חדשה, אולם התברר להם כי השגת מיקומים אטרקטיבים, שיענו על הדרישות, אינה משימה קלה ופתיחת הרשת נדחתה שוב ושוב.

בימים אלו מתארגנים בוים ומרגלית לפתיחת שלושה סניפים במהלך הקיץ הקרוב - במגדל העמק, לוד ובצ'ק פוסט בחיפה, כאשר הכוונה היא להתרחב בהמשך לסניפים באזורים נוספים.

לאתר 'בחדרי חרדים' נודע, כי מרגלית ובוים חתמו גם חוזה רכישה של מתחם גדול באזור צומת אשדוד, בו הם מתכוונים להקים סניף ענק, כדוגמת סניף 'אלף' שניהלו בבארות יצחק.

הסניפים החדשים אמורים להיות מנוהלים בידי הטובים מבין מנהלי סניפי 'אלף' לשעבר, להם המשיכו בוים ומרגלית לשלם משכורות, גם לאחר שבוצעה עיסקת הרכישה על-ידי 'שופרסל', ובלבד שיישבו וימתינו לפתיחת הרשת החדשה, ולא ישארו בשורות רשת 'שופרסל', ההופכת למתחרה שלהם.

בשוק הקמעונאות ממתינים בדריכות ובסקרנות לראות כיצד תתפתח הרשת החדשה. ישנם המטילים ספקות בהצלחתה עקב המיתון, וגם עקב העובדה שיש מבין יצרניות המזון שלא ישושו לאפשר לבעלי הרשת החדשה הורדת מחירים כפי שהם נהגו בעבר, מה שמשך את כל השוק כלפי מטה. לדבריהם, כעת גם לא יחששו הספקים מהחרמה ויעשו שרירים לבעלי הרשת החדשה.

"כאשר פעל אברהם משה מרגלית כ'קניין', תחת מטריית וחסות 'שופרסל', הוא החזיק בידיו כח קניה עצום, שלא הותיר ליצרניות המזון ברירות רבות. אולם כעת, כאשר הוא מנסה להתרומם לבדו, ללא גב קניות של רשת גדולה מאחוריו, לא בטוח כלל שיצליח להגיע אל המחירים ואל ההצלחה אליהם הורגל בעבר, הוא יגלה לראשונה את הקושי שבקניינות והשגת מחירים טובים", אומר ספק מזון.

מנגד, ישנם הטוענים כי ההצלחה של א' ו'זולפה' לא היתה קשורה ל'גב' חזק שעמד מאחוריהם, כי אם לאיסטרטגיית ניהול, שאם יתמידו בה מנהלי הרשת החדשה יש להם סיכויי הצלחה טובים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד