ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

משפחה שכזאת

במסגרת המאבק בשבועונים פירסם 'יתד נאמן' מכתב הכחשה מהגרש"ז אולמן על הראיון שהעניק ל'משפחה'. בתגובה מפרסם 'משפחה' מכתב של הגרש"ז בו הוא מאשר את הראיון ומכשיר את העיתון

רוח חכמים נוחה. הבהרת דברים
רוח חכמים נוחה. הבהרת דברים

המאבק הנמרץ של היומונים המפלגתיים בשבועונים הולך וגובר, כאשר אנשי היומונים מנסים, בכל הזדמנות, לנגח את עמיתיהם מהשבועונים, ולגרום לאי לגיטימציה ציבורית כלפי השבועונים וקוראיהם.

כל הדרכים, כך נראה, כשרות במלחמה המכוערת. הוצאת מכתבי הכחשה מרבנים נגד רצונם, ונסיונות בלתי נלאים להוציא מגדולי הדור מכתבים נגד העיתונים.

אך ללא הצלחה.

גרפי המכירות של השבועונים אינם מראים ירידה בעקומת המכירות. אולי ההיפך הוא הנכון. המלחמה העזה הוסיפה לשבועונים אי-אלו קוראים שרצו לראות על מה הרעש הגדול.

המאבק האחרון במערכה הזו החל בראיון שהעניק הגרש"ז אולמן לעיתון 'משפחה'. בראיון סיפר הגרש"ז על רבו, ראש ישיבת פוניבז', הגר"ד פוברסקי, שהשבוע מלאו עשור לפטירתו.

ביום חמישי שעבר, מיד לאחר הפצת העיתון בדוכנים, הגיעה משלחת של אנשי 'יתד נאמן' אל הגרש"ז אולמן, וחבריה ביקשו ממנו להוציא הכחשה על הראיון שהעניק ל'משפחה'. אנשי 'יתד' טענו: עיתון משפחה הוא עיתון שגדולי הדור יצאו נגדו, והראיון מעניק להם לגיטימציה.

אלא שהפעם, שלא כבפעמים קודמות, זה לא היה קל. מסע הלחצים נמשך כשלושה ימים. ואכן, ביום שני האחרון, פורסם מכתב הכחשה ב'יתד נאמן' - עליו חתום הגרש"ז, ובו נאמר: חשבתי שאני מתראיין עבור ספר על תולדות מו"ר. לא התראיינתי לעיתונים שאין רוח חכמים נוחה מהם.

ב'משפחה' לא ידעו מאיפה זה נופל עליהם. הם הרי קיבלו אישור מפורש לפרסם את הראיון בעיתון. בפניה אל הגרש"ז אולמן אמרו אנשי 'משפחה' כי שבעיתון יש ועדת רבנים מכובדת, והכל נעשה תוך התייעצות והכוונה של ועדת הרבנים.

הגרש"ז אמר לאנשי 'משפחה': אנשי 'יתד' לחצו עלי במשך מספר ימים, לא יכולתי לעמוד בלחצים. בתגובה אמרו אנשי 'משפחה', כי המכתב פוגע באמינותם ובפרנסתם. בעקבות כך, מסר להם הגרש"ז מכתב, האומר שלאחר ששמע שמדובר בעיתון שרוח חכמים נוחה הימנו, הרי שאין לו שום טענות כלפי העיתון, שנהג בו בהגינות.

מכתב זה, בעצם, מעניק לעיתון 'משפחה', "הכשר" מאת אחד המו"צים הנחשבים ביותר בציבור הליטאי, ומנחית מכה אנושה לאמינות של מכתבי ההכחשה המפורסמים חדשות לבקרים בעיתון 'יתד נאמן'.

ומה יגיבו ב'יתד נאמן' על ההתפתחות? יהיה מעניין להמשיך ולעקוב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד