כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024

"אנחנו מובלים כעופות לשחיטה"

מאות עובדים מתבצרים במפעל 'עוף העמק' ברמת ישי, במחאה על הכוונה לסגור את המפעל. המשחטה נמצאת בהכשר הרבנות חיפה, ובין המפוטרים שוחטים חרדיים רבים

משחטת עוף העמק
משחטת עוף העמק


מאות עובדים הפגינו היום (א') ברמת ישי, מול שערי "עוף העמק", במחאה על הפסקת הפעילות במפעל החל מהבוקר. העובדים שורפים עשרות צמיגים ונושאים שלטים עם הכיתוב: "הגזירה של המן קטנה לעומת הנגזר עלינו בחג הזה".

במהלך ההפגנה, אף התמוטט אחד מהעובדים ואיבד את הכרתו. בשעות הצהריים העובדים התבצרו במפעל, והבטיחו לא לצאת ממנו עד שיוסדרו הבעיות הפיננסיות במפעל.

משחטת 'עוף העמק' הינה אחת המשחטות הגדולות בארץ. לפני מספר שנים חתמה על שיתוף פעולה עם 'טיב טעם', המשווקת בשר טריפה. לאחר כמספר שנים, במהלכן שיתוף הפעולה עלה על שרטון, עזבה רשת 'טיב טעם' את משחטת 'עוף העמק'. המשחטה כולה נמצאת תחת השגחת הרבנות חיפה, ומעסיקה שוחטים רבים, שכעת נפגע מקור פרנסתם.

העובדים טוענים:"אנחנו מובלים כמו עופות לשחיטה וקוראים לראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, לקיים את הבטחתו ולעשות הכל על מנת למנוע את הפיטורים". מוטי סער, יו"ר ועד העובדים, אמר לכלי התקשורת, כי בכוונתם להתבצר במפעל עד להודעה חדשה. גם סער דורש מהממשלה להתערב באופן מיידי על מנת לפתור את הבעיה.

בסוף השבוע האחרון מינתה הנהלת המשחטה מנכ"ל מיוחד, שהודיע לעובדים על הפסקת העבודה במפעל החל מהיום. ההנהלה מתכוונת לסגור את המשחטה בימים הקרובים ולפטר את 200 העובדים.

משחטת 'עוף העמק' נמצאת בבעלות 14 קיבוצים ומושבים. לאחרונה החלה המשחטה בשיווק
"עוף ירוק", ללא אנטיביוטיקה, הנחשב לעוף איכותי במחיר גבוה. לנוכח המיתון והירידה במכירות הצטברו הפסדים כבדים והעובדים לא קיבלו את שכר חודש ינואר.

בעקבות המצב, עברה המשחטה לעבוד במתכונת של 3 ימים בשבוע. ביום חמישי האחרון אמורה ההנהלה לסגור את המפעל, אולם בהתערבותו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, נדחתה הסגירה לשבוע הבא, בניסיון להביא להצלת המפעל ולמנוע את פיטורי העובדים.

מהנתונים שהעבירה ההנהלה להסתדרות התגבשה ההערכה, כי היקף החובות לבנקים, ספקים ועובדים וגורמים נוספים מגיע ל-30-40 מיליון שקל, ולא כ-10 מיליון שקל כפי שסברו תחילה.

יו"ר מרחב נצרת בהסתדרות, ליאון פרץ, אמר היום: "ההנהלה דחתה בימים האחרונים כל ניסיון לקבלת הלוואה ואף אינה מעוניינת להזרים כספים. ההנהלה מעוניינת במשקיע שייקח עליו את כל האחריות והחובות מבלי להשתתף בנטל. זה נראה בלתי אפשרי וזה חסר אחריות כלפי העובדים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד