י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

שעת הדחק

הממשלה החליטה לאשר מליוני שקלים עבור ארגון אירועי ל"ג בעומר. אבל החלטה נוספת שהתקבלה, מרגיזה את מנהלי החברות הפרטיות: "הבלאגן שראינו בשנים האחרונות יהיה כאין וכאפס לעומת מה שיהיה השנה"

ל"ג בעומר במירון.  צילום: שמעון מירוני
ל"ג בעומר במירון. צילום: שמעון מירוני

ישיבת הממשלה השבועית דנה היום (א') על אירועי ל"ג בעומר במירון, ואישרה את הצעתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, להטיל את האחריות על קיום האירועים במירון בשנת תשס"ט, על גורם אחראי אחד - שיופקד על ניהול כל האירוע. כמו-כן תיבחן הקמת עמותה או חברה ממשלתית, שתיהיה אחראית על הטיפול הכולל במתחם ציון רשב"י.

ההצבעה שנערכה היום, היא בהמשך להחלטת ממשלה שהתקבלה לאחרונה, שהמליצה על הקמת צוות בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רענן דינור. הצוות קיבל שלוש החלטות: להטיל על משרדי הממשלה והגופים השונים שהיו מעורבים בארגון האירועים בשנים הקודמות, להמשיך ולשאת באחריות גם בשנה זו, כשהכוונה למשטרה, למועצה האיזורית, ההקדש הספרדי והאשכנזי, מד"א, כיבוי אש, וכן על החסידויות השונות - באיאן, תולדות אהרון ותולדות אברהם יצחק - כשלצידם האחראים להכנת תכנית לשיפור דרכי הגישה למתחם הציון, יקבלו מימון ואישור ממשרד התחבורה.

ההחלטה השנייה שעברה בממשלה, היא להטיל על מנהל רשות החברות הממשלתיות לבחון את המלצת הצוות בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, להקים עמותה ממשלתית או חברה ממשלתית שתהיה אחראית על הטיפול הכולל על ציון רשב"י, וכן השטחים שסביב המתחם. על פי ההחלטה, הבחינה תיעשה לאחר שהנושא יוצג על ידי משרד התיירות, כשההמלצה תצטרך לעבור למשרד רה"מ תוך שלושה שבועות.

ההחלטה השלישית שקשורה לקודמות, היא שיוחלט להביא את הנושא לאישור הממשלה. במידה ולא תאושר הקמת עמותה או חברה ממשלתית שתיקח על עצמה את האחריות, תחליט הממשלה על גורם ממלכתי אחר שישא באחריות הכוללת של מתחם רשב"י, כשבסמכות אותו גורם יהיה לתאם את האירוע בל"ג בעומר.

בנוסף לכך, החליטו הגורמים המנהלים את אירועי מירון שלא לאפשר יותר את הגעת האוטובוסים מחברות ההסעה הפרטיות בסמוך לציון הרשב"י. זאת בכדי למנוע עומס כפי שהיה בשנים עברו. כל החברות הפרטיות יחנו בפרוד ובעין זיתים.

אחד ממנהלי החברות אומר היום בזעם לאתר 'בחדרי חרדים': "זו פשוט שערוריה. הדבר הזה יגיבר את המהומות שישנם במקום. מה שהם אומרים זה שאנחנו נחנה בפרוד, ומשם ייקחו את הנוסעים בשאטלים של חברת אגד. בהחלטה הזו יש שתי בעיות מרכזיות: הראשונה, הדבר ייקר את עלות הנסיעה למירון ב-20 שקלים, שזהו העלות של השאטל. והבעיה השניה והמרכזית, שלאגד אין שום אפשרות להיערך עם שאטלים למאות אלפי אנשים. מה שחווינו בשנים קודמות יהיה כאין וכאפס לעומת המהומת בשנה זו. דיברתי עם ישראל דרעי, מהרשות למקומות קדושים, והוא אמר לי שהדבר נעשה שלא על דעתו, ואף הוא סבור שההחלטה תפגע בעשרות אלפי המגיעים להשתטח על הציון.

"רק זעקה ציבורית יכולה להזיז את נבחרי הציבור לפעול, על מנת לתקן את ההחלטה השערוריתית. אם לא נפעל בזמן נמצא את עצמינו עומדעים בפני שוקת שבורה ומראות קשים של עשרות אלפי אנשים עומדים בבפקקים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד