י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חידושי התורה שלי

בגיל 42 חשבתי לעצמי שאני חייב למצוא דרך לעשות משהו שאוכל לזקוף אותו לזכותי. משהו בלעדי וייחודי • עמי זריהן מספר כיצד יצר תוכנה מיוחדת לכתיבת חידושי תורה, המופצת חינם

חידושי התורה שלי

שמי, עמי זריהן, תושב אשדוד. בגיל 42, כשאני נשוי עם ילדים, חשבתי לעצמי, שאני חייב למצוא דרך לעשות משהו שאוכל לזקוף אותו לזכותי. משהו בלעדי וייחודי.

אני כבר חי יותר מ-10 שנים כחוזר בתשובה, אבל לא הצלחתי לייצב מסלול בקביעת עיתים ללימוד התורה. היו המון ניסיונות, עם עליות וירידות, אבל התירוצים תמיד התגברו עליי כדי להרפות ידיים מהשתדלות ומאמץ יתר. עול הפרנסה ותשלומי החובות השונים, לא נתנו לי מנוח כדי שאבסס את הביטחון בהשם. הרצון להגיע לשלווה, כך שאוכל לקבוע עיתים בלי לתת למחשבות של הבלי העולם לשלוט עליי, עלו בתוהו. זה פשוט לא עבד.

יום רודף יום וברוב המקרים, המצב הכלכלי מחמיר יותר או פחות, אבל כמעט ואיני זוכר מצב שיכולתי להגיד: אהה סוף-סוף אפשר קצת לחייך.

נו...אז מה כל זה קשור ?

מאחר ובמקצועי אני מתכנת מחשבים, החלטתי לבנות תוכנה, שבעזרתה אוכל לכתוב ולשמור חידושי תורה שעולים בראשי מידי פעם, כך שביום מן הימים אוכל לארגן את כל מה שאצבור, ואז אצור קונטרס או ספר קטן שייזקף לזכותי.

החלטתי ועשיתי.

בתום תקופה קצרה, הייתה לי תוכנה פשוטה וקלה, אשר בה התחלתי לשמור מידי כמה ימים חידושים שונים. אבל הזמן חלף, ומצאתי את עצמי שגם לזה אין לי זמן.

בשונה מפעמים קודמות, החלטתי שאני הולך לעשות מעשה. משהו שייקח לי המון זמן והשקעה, אבל זה יהיה משהו שייתן לי להרגיש קצת יותר טוב מכל דבר אחר.

החלטתי: אני מתחיל לבנות תוכנה לכתיבת חידושי תורה. רק שהפעם זו לא תהיה תוכנה שתהיה לעזר עבורי, אלא לעזר עבור כל מי שאוהב ורוצה ללמוד תורה.

ההתחלה הייתה מאוד קשה. הצורך של שילוב כל החומש בתוכנה, ממוין לפי סדר הפסוקים, הפרקים והפרשיות היה ממש אתגר, עד שמבחינה תכנותית, כמעט והרמתי ידיים. אבל הרצון העז להצליח, וסייעתא דשמיא, גרמו לך שבסופו של דבר זה עבד.

לאחר תקופה של כמעט 4 חודשים, סיימתי את התוכנה.

כאן החלו המחשבות. מצד אחד, באיזה מחיר למכור את התוכנה. מצד שני, אף פעם לא אהבתי שדברי קדושה נמכרים, ולפעמים גם במחירים מוגזמים. החלטתי להפיץ אותה פשוט בחינם, לזיכוי הרבים. אך ההשקעה המרובה, והצורך בשיפור המצב הכלכלי, היו עבורי "נגיעה" רצינית - כן למכור את התוכנה.

החלטתי ללכת לרבי ומורי, הרב אברהם עזרי באשדוד. התייעצתי איתו, ולא היה צריך הרבה לשכנע אותי שהפצת התוכנה בחינם, היא זיכוי הרבים בדרגה עצומה מאין כמוה, בגלל העובדה שבעזרתה מקיימים מצווה גדולה של כתיבת חידושי תורה, המחייבת כל יהודי במהלך חייו.

תוך מספר ימים, יצרתי קובץ התקנה והתחלתי להניע את המהלך. כיום, התוכנה נמצאת במאות בתים, ואולי נכון יותר להגיד במאות אלפים. אני ממש לא מתגאה בכך, כמו שאני שמח שבורא עולם נתן בי בינה ודעת כדי לעשות מעשה כזה.

תגובות רבות וטלפונים התקבלו עם ברכות ויישר כוח על התוכנה, ששימחה המון אברכים ורבנים שחיפשו תוכנה כזו, כדי לארגן את החומר שלהם. עד לרגע זה אין גם תוכנה דומה לזו, ובוודאי שאם יש - היא אינה בחינם.

לכל קורא של מאמר זה חשוב לי לומר דבר חשוב: אם תשתמש בתוכנה כזו ואם לאו, יכול להיות שלא יזדמן לך מצב דומה, ששוב תוכל למצוא תוכנה כזו - ובחינם. לכן, עצה טובה וחשובה, תוריד את התוכנה ושמור אותה. אי-אפשר לדעת. תמיד מגיע יום שחייבים כלי עזר עצום כזה.

אז חבל על כל רגע. ממש ממליץ בחום, ויש לי רשימה ארוכה של ממליצים נוספים, והכי חשוב לזכור. התוכנה ח י נ ם לחלוטין. מותר להעתיק, לשכפל ולהפיץ את התוכנה ללא רשותי. אך אסור בהחלט לעשות בה שום שימוש מסחרי למטרות רווח, בכל צורה שהיא.

הכתובת להורדה :

http://www.tora.area.co.il

אני רק מבקש בקשה קטנה: הארות והערות מאוד חשובות לי. אז כל תגובה תתקבל בברכה, ובלי נדר גם כל תגובה תקבל משוב חוזר.

כתובת האי-מייל לתגובות : [email protected]
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד