י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

תרגיל לא רגיל

בעקבות האיומים המתגברים ממדינות עוינות, הוחלט לקיים בבית החולים בילינסון הדמיה של אירוע רב נפגעים, הכולל גם אפשרות של קרינה רדיואקטיבית. מנהל בית החולים: "התרגיל עבר בהצלחה מירבית"

מדמים טיפול על בובה. בית החולים בילינסון
מדמים טיפול על בובה. בית החולים בילינסון

בבית החולים בילינסון הסתיים בהצלחה תרגיל אירוע רב נפגעים בו פצועים שנחשפו לקרינה רדיואקטיבית ופגיעה קונבנציונאלית, שנערך בשיתוף עם מרכז שניידר לרפואת ילדים, ביוזמת פיקוד העורף והאגף לשעת חירום במשרד הבריאות. במסגרת התרגיל הגיעו כ- 60 פצועים לביה"ח בעקבות פיגוע בו מחבל מתאבד פוצץ את עצמו בקניון סירקין כשעל גופו פצצה עם חומרים הפולטים קרינה.

בתרגיל השתתפו רופאים, אחיות, סניטרים, עובדים סוציאליים, אנשי בטחון, נציגי רשומות רפואיות, עובדי מנהלה ועוד, לבושים בבגדי מיגון בפני קרינה. הייחוד בתרגיל הינו הצורך לנטר את הנפגעים, להפשיטם ולטהרם לפני וקבלת הטיפול בביה"ח.

חיילים שימשו ניצבים שדימו פצועים במצב קל או פצועי דחק (חרדה). במהלך התרגיל הגיעו לביה"ח אמבולנסים ובהם ניצבים ובובות שייצגו פצועים שפונו לביה"ח בעקבות פציעות שונות. פצועים קל הועברו לאתר נפגעים קלים שמוקם באזור מרפאות החוץ של ביה"ח ופצועים במצב בינוני ומעלה הוכנסו למיון להמשך טיפול.

ד"ר בעז תדמור, מנהל בי"ח בילינסון: "במהלך התרגיל התמודדו צוותי ביה"ח באופן יעיל ומקצועי עם התרחיש החריג של פיגוע המערב קרינה. מטרת התרגיל היתה לשמור על רמת מוכנות גבוהה, לתרגל וללמוד את התרחיש החריג, במטרה לסייע לצוותי ביה"ח לפעול באופן מיטבי בזמן אמת."
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד