י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

"ביתר מהווה דוגמא בהתיחסותה לבטיחות בדרכים"

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הגיעו לעיר ביתר כאורחיו של ראש העיר. במהלך הסיור דנו בקידום פרויקט 'סביבה בטוחה', במוקדי סיכון ליד מוסדות החינוך, ובפעילויות חינוך והסברה

רובינשטיין, יובל יעקב ומשה פרידמן בסיור בעיר
רובינשטיין, יובל יעקב ומשה פרידמן בסיור בעיר

"אתם מהווים דוגמא להתנהלות מסודרת ונכונה של מטה בטיחות בדרכים מול הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים – כך אמר מנהל בטיחות אזור יהודה ושומרון ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מר יובל יעקב בתום סיור וישיבת עבודה שערך בעיר ביתר עילית. מר יעקב הוסיף; "הופתעתי לגלות שבניגוד לסטיגמה שיש המנסים למעט בחשיבות שהציבור החרדי מייחס לנושא הרי שעירית ביתר עילית ותושביה מהווים דוגמא לחשיבות הרבה שאתם מייחסים לנושא הבטיחות בדרכים ויוצרים בנו, אנשי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מוטיבציה לסייע לכם בכל מה שניתן". מר יעקב היה בסוף השבוע אורחו של ראש העיר מאיר רובינשטיין ואנשי המטה לבטיחות בדרכים בעירייה וקיים דיון ארוך וממצה בכל העניינים העומדים על הפרק. בין הנושאים שנדונו; קידום פרויקט 'סביבה בטוחה' במוקדי סיכון ליד מוסדות החינוך, פעילויות חינוך והסברה והסדרי תנועה ותח"צ בצמתים המסוכנים. בסיור השתתפו; ראש העיר, מאיר רובינשטיין. עוזרו הבכיר, יהודה דייטש ומנהל מח' שפ"ע ובטיחות בעירייה, יוסי יונה.

בעיריית ביתר עילית הוקם לפני כשנתיים מטה בטיחות בדרכים הפועל בהנחיה והכוונה מקצועית של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים על ידי מנהל הבטיחות באזור יהודה ושומרון מר יובל יעקב. תפקידו של מטה הבטיחות להוות גורם המנווט את עבודת המטה בתחומי חינוך, הסברה, תשתיות ואכיפה על מנת להוריד את מספר תאונות הדרכים והנפגעים בעיר.

הסיור החל בצומת הכניסה לעיר מכביש 375- צומת מסוכן שהתרחשו בו מספר רב של תאונות דרכים בהם מספר תאונות קטלניות. רובינשטיין אמר לאורחו כי כל פניותיו לקידום הפרויקט להסדרת הצומת עלו עד היום בתוהו. בסיכום עם מר יעקב הוחלט על פנייה נוספת משותפת לעירייה ולרשות הלאומית לגורמים הרלוונטיים להסרת מוקד הסיכון. לאחר מכן נערך סיור ליד מוסדות חינוך הנכללים במסגרת פרויקט "סביבה בטוחה" של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ומטה הבטיחות בדרכים של העירייה כשהשניים מתעכבים במיוחד ליד בית הספר 'עטרת שיח'.

שיאו של הביקור היה בהשתתפות בשיעור זה"ב בביה"ס "נטעי מאיר". המשתתפים שמעו את שיעורו המאלף של מורה כיתה ה' 2 בביה"ס, יהודה הס כשהוא מעביר את השיעור בצורה יסודית ובאווירה ייחודית. אחד מילדי הכיתה שעבר באחרונה תאונה ממנה החלים בס"ד סיפר למשתתפים על השתלשלות התאונה בה נפגע; 'לא הבנתי את חשיבות חבישת הקסדה כשרכב על אופניי. אבל היום כולנו מבינים ומפנימים את החשיבות הרבה שיש לייחס לכל נושאי הבטיחות' – אמר הילד בהתרגשות.

ראש העיר אמר בישיבת העבודה שנערכה בלשכתו כי אוכלוסיית העיר מתאפיינת במשפחות גדולות בעלות אוכלוסיית ילדים גדולה בלעה"ר ולכן השימוש רב בתחבורה ציבורית, ריבוי הולכי רגל ורוכבי אופניים. הרב רובינשטיין אמר כי קיימת אכן התעוררות ברמת המודעות לנושא הבטיחות בדרכים אך רבה עוד המלאכה לפנינו. ראש העיר שיבח את פעילות מטה הבטיחות העירוני והעומד בראשו; מ"מ רה"ע, הרב שלמה שרעבי, יו"ר וועדת התנועה ובטיחות בדרכים הפועל בכל האמצעים להגברת השימוש בחגורות בטיחות, כסאות בטיחות ובוסטרים, חצייה נכונה, התנהגות בהסעות ובתחבורה ציבורית. "מטה הבטיחות בדרכים משקיע מאמץ ומשאבים רבים על מנת להביא לאפס נפגעים בעיר, בעז"ה". רובינשטיין קרא לתושבי העיר - משתמשי הדרך, לנהוג באחריות בעיר ומחוץ לה על מנת להביא לתרבות נהיגה טובה יותר.

יצוין, כי במסגרת פעילות החינוך וההסברה במוסדות החינוך ובקהילה מתבצעות בבתי ספר ובגני הילדים ברחבי העיר פעילויות רבות בהן שיעורי בטיחות בדרכים, ימי שיא, קייטנת זה"ב בחופשת הקיץ, שילוט ברחבי העיר ופרסום באמצעים השונים. כל זאת בסיוע הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. מר יעקב אמר כי יעשה ככל יכולתו למנף את הסיוע לעיר ביתר עילית ולילדיה בכל המסגרות והפרויקטים ובהם; השתתפות במיצגי זהירות בדרכים והכוונת ילדי העיר במגרשי הדרכה בירושלים לרכיבה נכונה על אופניים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד