ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הרב ברוך שמעון סלומון זצ"ל

בפתח תקווה נפטר הגאון רבי ברוך שמעון סלומון זצ"ל, רב העיר וראש ישיבת 'נחלת דוד', לאחר שאיבד את הכרתו • המספידים בהלוויה דיברו על איש שכולו תורה, שלא נרתע להילחם על עיקרי הדת

הרב ברוך שמעון סלומון זצ"ל. צילום: ויקיפדיה
הרב ברוך שמעון סלומון זצ"ל. צילום: ויקיפדיה

ברוך דיין האמת: הבוקר נפטר הגאון רבי ברוך שמעון סלומון זצ"ל, רבה של פתח תקווה וראש ישיבת נחלת דוד בעיר.

צוות מד"א 'ירקון' שהוזעק לבית הרב, לאחר שאיבד הכרתו, קבע את מותו, לאחר שבוצעו מאמצי החייאה.

מסע הלוויה יצא מישיבת נחלת דוד ברחוב ריינס בעיר, בשעה 11:30, בדרכו לבית העלמין סגולה.

הרב ברוך שמעון סלומון נולד בשנת ת"ש לרב דוד סלומון, רבו של כפר אברהם. הוא למד בישיבת אור ישראל, ובגיל 13 כבר עבר לישיבת חברון. רבותיו אמרו שבחור בשיעור קומתו אין לו מה לחפש יותר בישיבה קטנה.

לאחר נישואיו עבר להתגורר בפתח תקווה. (היה קרוב משפחתו של יואל משה סלומון, ממקימי ההתישבות היהודית) לאחר פטירת אביו, שכיהן כרב שכונת כפר אברהם בפתח תקווה, ראש חבר הרבנים שעל ידי הפועל המזרחי, וכראש הישיבה הטכנולוגית שם, נבחר לכהן כרב השכונה, ואחיו הרב יעקב משה סלומון כיהן כראש הישיבה.

בעקבות ההתנגדות לפסק דין האח והאחות של הרב שלמה גורן פרש הרב סלומון מחברותו בוועד רבני הפועל המזרחי שבראשו עמד הרב גורן. היה ידוע כמי שנלחם ללא חת בכל פגיעה במוסד הרבנות.

מלחמותיו הידועות היו בנושא השבת, מלחמה שזכתה לגיבוי מכל גדולי ישראל. במהלך אחת ההפגנות, נעצר על ידי המשטרה. מעצרו של רב העיר גרם לרעש גדול, והביא להפסקת חילולי השבת בעיר.

אחיו סיפר: "לאחר המלחמה האדירה, שהיה מותש לחלוטין התיישב בבית המדרש ולמד במשך שעות ארוכות בשקיעות נוראה". הוא הוסיף: "הגרב"ש נולד בשבת והסתלק בערב שבת. כל המציאות שלו הייתה שבת".

מלחמה נוספת שניהל הייתה נגד הכנסת פקידות לבית הדין הרבני. הגר"י אפרתי סיפר בהלוויה, כי נשלח על-ידי הגרי"ש אלישיב, על מנת להעלות על נס את מלחמתו של הגרב"ש בכל נושא שנגד לעיקרי הדת.

בשנת תשכ"ה הקים את ישיבת 'נחלת דוד', השוכנת בכפר אברהם ובה כיהן כראש ישיבה. הנהיג את הישיבה, והעמיד אלפי תלמידים.

אחיו ר' יהושע סלומון סיפר בהלוויה: "אין לנו מושג איזה אהבת תורה היה להגרב"ש, כל כולו היה תורה. גדולי הדור העריכו הערכה אדירה. לפני כמה שנים הייתי יחד איתו אצל הגרי"ש אלישיב, והגרי"ש לא הרגיש טוב, ובכל זאת התאמץ לקום לכבודו".

בשנת תשל"ט נבחר לכהן כרב האשכנזי של פתח תקווה. הקים בעמל רב את מערכת הכשרות בעיר.

הגר"א פילץ, ראש ישיבת 'תפרח', סיפר בהלוויה: "מעולם לא אכלתי הכשר של הרבנות, אבל כשהייתי מגיע לפתח תקווה ורואה את השם של ברוך שמעון על התעודה, לא היה לי שום ספק שאפשר לאכול לכתחילה. ידענו שאם לא הכל לכתחילה הוא לא יחתום על התעודה".

הגר"א פילץ הוסיף: "הגרב"ש היה דבוק בהקב"ה לחלוטין. כתוב: "קול ה' בכח קול ה' בהדר", הגרב"ש היה נוהג לומר: לנו אין לא כח ולא הדר, אם יש כח זה של הקב"ה, אם יש הדר זה של הקב"ה. כל המציאות שלנו בעולם הזה, זה מציאות של הקב"ה. איש של אמונה בחוש".


חלק מתולדותיו נלקחו מ'ויקיפדיה'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד