י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נערי שוליים תקפו באכזריות חסיד גור מבוגר

אירוע תקיפה חמור: בנים למשפחות ברובע ז' באשדוד פצעו בליל שבת תלמיד-חכם מבני-ברק, שהתארח בעיר לרגל שמחה. הסיבה: תושב השכונה העיר להם שלא יחללו שבת בגינה הציבורית

רובע  ז' באשדוד. התושבים זועמים
רובע ז' באשדוד. התושבים זועמים

הקהילה החרדית באשדוד מזועזעת. אמנם אין זה המקרה הראשון, אבל הפעם מדובר בחציית כל הגבולות: בליל שבת התרחש ברובע ז' באשדוד אירוע תקיפה חמור, כאשר נוער שוליים תקפו חסיד גור מבוגר שחזר מ'שלום זוכר'.

האיש נפצע, איבד את ההכרה ופונה לבית החולים באמבולנס.

ברובע ז' החרדי באשדוד מסתובבים נערי שוליים רבים, בנים למשפחות המתגוררות בשכונה. נוכחות נערים אלו מהווה מטרד שכונתי אודותיו התריעו רבות תושבי העיר.

בליל שבת יצא אברך חסידי לשמחת 'שלום זוכר' באחד מבתי הכנסת החסידיים ברובע. הדרך אל בית הכנסת חולפת בגינה השכונתית. בעת שעבר בגינה, הבחין בשני נערים, בנים לתושבי השכונה, היושבים יחדיו, כאשר אחד מהם מעשן סיגריה ורעהו מחזיק בטלפון סלולרי.

האברך ניגש וביקש מהם שיעזבו את השכונה ולא יחללו בה שבת בפרהסיה. בתגובה, קם אחד הנערים והחל להכות את האברך. האברך לא איבד את עשתונותיו - הכה אותו בחזרה והבריח אותו ואת חברו מן השכונה.

האברך חשב שבזאת הסתיים העניין, והמשיך ל'שולם זוכר'.

בשעת חצות של ליל שבת, יצא הרב י.ר. מבני-ברק, סבו של התינוק, שהתארח בעיר לרגל השמחה, מבית הכנסת בחזרה אל בית מארחיו. לצידו צעד בנו, ילד צעיר. לפתע התנפלו עליו קבוצת נערי שוליים, בניצוחם של אותם פרחחים מחללי השבת שגורשו קודם לכן, והכו אותו מכות, עד זוב דם, כאשר הם חובטים בפניו עם מוט ברזל גדול.

האברך עדין הנפש, מחשובי תלמידי החכמים בבני-ברק, התמוטט. בנו, הילד, רץ להזעיק עזרה. אנשי 'הצלה' שהגיעו למקום פינו אותו מיד לבית החולים 'שיבא', כאשר הוא סובל משברים וחבלות קשות בכל חלקי גופו. לדברי הרופאים, נשקפת סכנה לעינו שנפגעה קשות ממוט הברזל.

הקהילה החרדית באשדוד נזעמת לנוכח אוזלת ידה של המשטרה בפרשיה זו ובפרשיות דומות קודמות. באשדוד מספרים על מקרה חמור נוסף שהתרחש ביום הבחירות, כאשר אברך מתושבי העיר הגיע אל הקלפי ברכבו, ואחד מאותם נערי שוליים חסם את דרכו עם אופניו. כאשר יצא האברך מרכבו וגער בנער שיפנה את הכביש למעבר, קפץ עליו הנער עם חבריו ואלה הלמו בו במוטות ברזל.

האברך פונה לבית החולים, ונזקק לניתוח אורטופדי מסובך לאיחוי הקרסול, שהתרסק מעוצמת המכות. הוא עדיין רתוק לביתו עם רגל מגובסת.

כאות מחאה על אוזלת ידה של המשטרה, מתארגנים כל המתנדבים החרדיים, במסגרת הסיורים במשטרת אשדוד, שלא להמשיך בפעילות ההתנדבותית, עד שהמשטרה תעצור את אותם פרחחים, ותחדל לנהוג בהם בכפפות של משי.

התושבים גם מביעים תרעומת רבה על נציג ש"ס בעיריית אשדוד, הממונה על אגף הרווחה בעיר, שהבטיח פעמים רבות להקים מסגרות עבור אותם נערי שוליים מתוככי השכונות החרדיות, אולם עד כה לא נעשה מאומה בנידון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד