י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

המיליארדים התכווצו

למרות כל ההפסדים, אף אחד מהעשירים הישראלים שנכללו בשנים קודמות ברשימות המגזין 'פורבס' לא נשר השנה מרשימת המליארדרים. רק הסדר השתנה: כעת סמי עופר הוא האיש העשיר בישראל

עדיין מיליארדר. רק לוי לבייב.  צילום  :ישראל ברדוגו
עדיין מיליארדר. רק לוי לבייב. צילום :ישראל ברדוגו

למרות כל ההפסדים בשנה האחרונה, אף אחד מהעשירים הישראלים, שנכללו בשנים קודמות ברשימות של המגזין 'פורבס' לא נשר השנה מרשימת המליארדרים. אולם לפי הנתונים, עושרם נשחק במידה רבה.

מספרם של העשירים ברשימה כולה הצטמצם השנה ברבע, בגלל המשבר הכלכלי העולמי, והוא ירד מ-‭1,125‬ בשנה שעברה ל-‭.793‬

הונם של כל המיליארדרים מסתכם ב-‭2.4‬ טריליון דולר - שחיקה של 45 אחוז.

ביל גייטס, למשל, מייסד חברת 'מיקרוסופט', ומי שחזר השנה למקום הראשון ברשימה, איבד לא פחות מ-18 מיליארד דולר, עקב המשבר הכלכלי. אשף ההשקעות וורן באפט ואיל התקשורת המקסיקני קרלוס סלים רשמו הפסדים של 25 מיליארד דולר בהונם האישי כל אחד.

וורן באפט, העומד בראש חברת השקעות גדולה, ירד למקום השני לאחר שעושרו נשחק ב-25 מיליארד דולר, והוא שווה כעת "רק" 37 מיליארד. במקום השלישי נמצא המשקיע המקסיקני קרלוס סלים, שהפסיד 25 מיליארד דולר והונו מסתכם עתה ב-35 מיליארד.

בין אנשי העסקים שנשרו מהרשימה, בגלל ירידת שווי נכסיהם אל מתחת למיליארד דולר, נמצאים מייסד 'פייסבוק', מרק צוקרברג, ומקים קבוצת 'סיטיגרופ', סטנלי וייל.

איש העסקים סמי עופר, שעלה לפיסגת עשירי ישראל, איבד בשנה החולפת כמעט 3 מיליארד דולר. הוא ממוקם במקום ה-132 ברשימת העשירים של המגזין, עם כ-4 מיליארד דולר, לעומת ‭6.7‬ מיליארד דולר בשנה שעברה.

ישראלים נוספים, מלבד עופר, המופיעים ברשימה הם שרי אריסון, בעלת השליטה ב'בנק הפועלים' וחברת 'בינוי ושיכון', שהונה מוערך השנה ב-‭2.7‬ מיליארד דולר לעומת ‭4.1‬ מיליארד דולר בשנה שעברה. היא מדורגת במקום ה-234 בעולם. ארנון מילצ'ן, מפיק סרטים, המסווג כישראלי למרות שהוא מתגורר בחו"ל, רשם ירידה חדה בעושרו ל-2 מיליארד דולר, לעומת ‭3.1‬ מיליארד דולר בשנה שעברה. הוא דורג במקום ה־‭.334‬

גם עושרו של איש העסקים ר' לוי לבייב נשחק, לפי העיתון: מ-‭4.5‬ מיליארד דולר ל-‭1.5‬ מיליארד דולר, והוא נמצא במקום ‭.468‬ לצידו, גם השחיקה בהונו של איש העסקים יצחק תשובה היא חדה מאוד: מ-‭3.5‬ מיליארד דולר ל-‭,1.3‬ ומיקומו ברשימה הוא ‭.559‬
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד