י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

התפילה בחסות המשטרה

המאבק נגד החרדים בשכונת קרית יובל בירושלים לא נגמר: פלישה של בריונים חילונים למניין אברכים חרדים, בעת התפילה, גרמה לכך שהתפילה בליל שבת נערכה תוך פיקוח והגנה של כוחות המשטרה

רכב משטרתי. תמונת אילוסטרציה
רכב משטרתי. תמונת אילוסטרציה

"בעודי מתפלל את תפילת שמונה עשרה של מנחה בערב שבת, בזווית עיני אני קולט כלב זאב אימתני כרוך בעקבי", כך מתאר הרב ס. תושב שכונת קריית יובל בירושלים, את שהתרחש בבית הכנסת בו הוא מתפלל בליל שבת האחרון.

ההתרחשות אירעה במניין האברכים שברחוב הנטקה 35 בקריית יובל, דקות ספורות קודם כניסת השבת האחרונה, שבת פרשת כי תשא. קבוצה של כ-15 חילונים, שחרה להם על כך שבשכנותם מתפללים אברכי השכונה את תפילות השבת, פרצו לבית הכנסת, מלווים בכלבים, וניסו לגרש את האברכים שעמדו באמצע תפילת המנחה.

הבית ברחוב הנטקה 35 שייך ליהודי המתגורר בארה"ב, שהחליט כי בביתו שבארץ-ישראל יתפללו אברכים. רצונו של אותו יהודי לא עלה בקנה אחד עם רצונם של כמה מתושבי קריית יובל החילונים, אשר זה זמן רב טורדת את מנוחתם מה שהם מכנים "הפלישה החרדית" לשכונתם.

בדקות שנותרו עד לכניסתה של השבת הופיעו במקום שוטרי משטרת ירושלים, אשר לאחר בירור קצר שקיימו עם בא כוחו הישראלי של בעל הבית, הבינו שהחילונים נטפלים למתפללים ללא שום סיבה מוצדקת. השוטרים גירשו את הפולשים והשיבו את הסדר על כנו.

את המשך התפילה עשו האברכים תחת פיקוחם של השוטרים, שניצבו מחוץ לבית הכנסת, כדי להגן על המתפללים מפני החילונים שעמדו להפגין נגד "התחרדותה" של השכונה ובעד שימור הסטטוס-קוו. קרי, שמירה על קריית יובל חילונית.

"בעת פלישת קבוצת הגברתנים לבית הכנסת, חשנו ממש כאילו אנו שרויים במשטרים אפלים בהם תפילה בבית הכנסת הינה עבירה על החוק. התחושה הייתה שהנה בעוד רגע השנאה הרושפת מעיניהם, תבעיר את בית הכנסת", מתאר אחד המתפללים.

פרשה זו מצטרפת לשורה ארוכה של מאורעות התקופה האחרונה, בהם התרחשו עימותים חזיתיים בין תושבים מקריית יובל החרדים לשכניהם החילוניים. מסתבר שחלק מתושבי קריית יובל החילונים, טרם השלימו עם המציאות החדשה שנוצרה בקריית יובל - שכונה שעוברת תהליך התחרדות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד