כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

החניון של לבייב יישאר סגור בשבת

נצחון ללבייב: חניון מגדל 'אפריקה ישראל' יישאר סגור בשבתות. ועדת הערר קבעה: "הוועדה לא יכולה לחייב את היזם שהינו יהודי חרדי, להפעיל את החניון בשבתות וחגים"

חניון. תמונת אילוסטרציה
חניון. תמונת אילוסטרציה

ועדת הערר של מחוז תל אביב קבעה כי חניון מגדל אפריקה ישראל ברחוב אחד העם ייסגר בשבתות וחגים, זאת למרות דרישתה של הוועדה המקומית תל אביב. לפני כמה חודשים הגישה אפריקה ישראל בקשה לוועדה המקומית לקבלת היתר בניה ל-10 קומות נוספות למגדל המתנשא כיום לגובה של 18 קומות. בתגובה,

הוועדה המקומית טענה כי קיים חוסר של 77 מקומות חניה בבניין וחייבה את אפריקה ישראל לשלם 3.25 מיליון שקל לקרן החניה. בהמשך, הציבה הוועדה המקומית תנאי לפיו היא מתנה את ההיתר בכך שלפחות 50% ממקומות החנייה בחניון יהיו פתוחים לציבור בערבים, שבתות וערבי חג.

באמצעות עו"ד גיא כשר ממשרד וקסלר ברגמן הגישה אפריקה ישראל התנגדות לתנאי של הוועדה המקומית בוועדת הערר של מחוז מרכז. ועדת הערר קבעה: "הוועדה לא יכולה לחייב את היזם שהינו יהודי חרדי, להפעיל את החניון בשבתות וחגים". בסיכום נכתב, כי מדובר בהחלטה בלתי חוקית ועל כן יש להסיר את התנאי.

מגדל אפריקה ישראל משתרע על פני כ-15 אלף מ"ר וכולל חניון מקורה, המשתרע על פני 6 קומות תת-קרקעיות, ובו למעלה מ-300 מקומות חניה. לאחרונה פורסם, כי לבייב העמיד למכירה את המגדל.

על פי הערכות, מחירו של הבניין, בתמחור התוספת של 10 הקומות, נאמד בכ-400 מיליון שקל, לפי חישוב של כ-3,000 דולר למ"ר כולל החנייה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד