י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

הסכם חדש: הזכאות לדמי אבטלה - כבר בצבירת 9 חודשי עבודה

לפי ההסכם החדש בין האוצר לביטוח הלאומי: מובטל שצבר רק תשעה חודשי עבודה מתוך 18 חודשים יוכל להסתייע בתמיכת אבטלה, במקום שנה עד היום. ירידה חדה בביקוש לעובדים לעומת 2008

לשכת תעסוקה
לשכת תעסוקה


הביטוח הלאומי הודיע על הקלה בהגדרת הזכאות לדמי אבטלה. לפי הההסכם החדש בין האוצר למוסד לביטוח לאומי, מובטל שצבר רק תשעה חודשי עבודה מתוך 18 חודשים יוכל להסתייע בתמיכת אבטלה.

הודעת המוסד באה על רקע הסכם סיוע מיוחד שנחתם ביום שני האחרון, לאחר משא ומתן ממושך עם משרד האוצר.

לפני כארבעה חודשים הציגו שר הרווחה ומנכ"ל המוסד לביטוח לאומי תוכנית רחבה להתמודדות עם המשבר הכלכלי והשלכותיו, תוך שימת דגש על מתן מענה לעלייה החדה במספר המובטלים. אישור התוכנית התעכב מספר חודשים בשל המחלוקת בין משרד הרווחה למשרד האוצר על אופן החקיקה, כאשר במוסד ובמשרד הרווחה דרשו שהתוכנית תעוגן בחקיקה, ואילו באוצר דרשו "הוראת שעה". המחלוקת נפתרה לאחר שהצדדים הגיעו להסכמה והמהלך אושר.

הסעיף העיקרי בהסכם קובע תקופת הכשרה מקוצרת לפיה מובטל שצבר תשעה חודשי עבודה מתוך 18 חודשים יהיה זכאי לדמי אבטלה. זאת בניגוד להסדר שהיה עד עתה, לפיו התבקשו מובטלים לצבור 12 חודשי עבודה מתוך 18 חודשים על מנת לקבל דמי אבטלה.

עוד נקבע כי ההסכם ייכנס לתוקף במועד בו יעמוד שיעור הבלתי מועסקים במשק על 7.5% ומעלה. ברבעון האחרון של 2008 עמד שיעור זה על 6.3%, ולאחרונה העריכו במוסד לביטוח לאומי כי בעקבות הזינוק במספר הבלתי מועסקים יגיע שיעורם לשיעור שנקבע בהסכם כבר ברבעון השני של 2009.

על פי הערכות המוסד לביטוח לאומי, העלייה בתביעות לדמי אבטלה בחודשים האחרונים מאפיינת גם את חודש מארס.

בתוך כך, פירסם שירות התעסוקה כי מתחילת 2009 חלה ירידה של 8% במספר הדרושים לעבודה, בהשוואה לממוצע החודשי ב-2008. בלשכות התעסוקה נרשמו בחודש פברואר האחרון 20.9 אלף דרישות לעובדים. זאת, בהשוואה ל-21.6 אלף דרישות לעובדים בחודש מקביל אשתקד - ירידה בשיעור של 3.7%.

מספר הדרושים בחודשים ינואר-פברואר הסתכם בממוצע ב-20.5 אלף לעומת 22.3 אלף דרישות לעובדים בממוצע בחודש ב-2008.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד